23 april 2010
Trådstartare
Hej! allt började med att Turbon i min mitsubishi lancer 08 dog lite då och då, service skulle göras på verkstad, men innan det han göras så skar motorn. Sagt och gjort, bilen bärgades till närmsta serviceställe.
Motorn ska då bytas ut, (ungefär runt 10 FEB 2010) fast tjat m.m så "har dom inte fått in en motor" förrens någon vecka sedan, dom har även glömt att beställa delar till turbon :S
vilket gör att när jag ringde i början på veckan så får jag till svar, du kommer inte få bilen den här veckan eller nästa. Under hela den här tiden (ungefär 10 feb 2010) så har jag inte fått några klara tider, utan bara "inte den här veckan" hela tiden.
Mina frågor är då följande.
Vad har jag för rättigheter? Just nu har jag en hyrbil som måste lämnas tillbaka snart (max 45 dagar) som jag betalar 45 kr / dag för och 48 öre milen på.
Hur länge får ett motorbyte + turbo som går på garantin ta egentligen? Vad är skälig/o-skälig tid?
Jag har försökt söka i några veckors tid, men har svårt att hitta liknande ärenden på internet, jag börjar fundera på att kontakta ARN, men vill gärna ha dina synpunkter innan det. Jag har ringt servicestället, mitt försäkringsbolag IF och Mitsubishi utan några bra svar.
Tusen tack på förhand.
Senast redigerat av Zo (23 april 2010)