3560
Sök

Kenwood KDC-BT 8044U klocka, datum problem

60 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
Hej.

Fick hem min Kenwood KDC-BT 8044U idag, plugga i den och allt funka fint, gjorde lite inställningar och så men en sak jag inte kommer på hur det funkar är att ställa in klockan samt datumet.

Har letat runt i hela maskinen men finner inget. Enligt instruktionsboken ska man välja MENU sen Clock Adjust, bara det att jag har inte någon sån inställning under menu, inte under nått finns den inställningen.

Man ska ju tydligen hålla på och trixa med nån "funktionsstyrning" men även där har jag inte den blekaste hur man ändrar mellan lägena.

Så finns det någon vänlig själ där ute som vet hur jag ska gå till väga så tveka inte att skriva.

MVH// Dennis

2 035 Inlägg
1 maj 2010
hehe den r lite svår i början.

du går till standbyläget och sen så går du till meny. under förstoringsglaset. där har du inställningar.

manualen är värdelös. t ex hur man fixar så FAV blir till t ex EQ.

Nåt som är bra schysst på denna är ju variabel färg. man kan ju ställa steglöst.

Biljudsveteran sen 1984!

BMW entusiast
579 Inlägg
1 maj 2010
bosabengt skrev:

du går till standbyläget och sen så går du till meny. under förstoringsglaset. där har du inställningar.

Nåt som är bra schysst på denna är ju variabel färg. man kan ju ställa steglöst.

Vafan, den går väll inte att ställa in färg på? roll

60 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
bosabengt skrev:

Du menar alltså att jag ska ha den avslagen när jag ska göra inställningarna?

2 035 Inlägg
1 maj 2010
SLARVA skrev:
bosabengt skrev:

Du menar alltså att jag ska ha den avslagen när jag ska göra inställningarna?

Nej standbyläget. du trycker på src knappen tills det står standby. sen trycker du på fnc knappen.

Och ja det går att ställa färgerna steglöst.

Biljudsveteran sen 1984!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 maj 2010
8044U kan man ställa färg på, dock inte på 8044UY som är den som säljs typ överallt idag. wink Och ja tryck på funktionknappen (ett kort tryck) och välj "standby", då finns det betydligt fler alternativ i menyn.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 035 Inlägg
2 maj 2010
ChriZtoffer skrev:
8044U kan man ställa färg på, dock inte på 8044UY som är den som säljs typ överallt idag. wink Och ja tryck på funktionknappen (ett kort tryck) och välj "standby", då finns det betydligt fler alternativ i menyn.

vad skiljer mellan u och uy??   på min 7644 så kan jag ställa färg steglöst.

Biljudsveteran sen 1984!

173 Inlägg
2 maj 2010
skillnaden mellan 7644 och 8044 är i stort sett att 7644 saknar bluetooth men har olika färgalternativ, medans 8044 har bluetooth men bara en färg.

edit: u och uy har något med ryska menyer att göra har jag för mig roll
Senast redigerat av grena (2 maj 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 maj 2010
bosabengt skrev:
ChriZtoffer skrev:

vad skiljer mellan u och uy??   på min 7644 så kan jag ställa färg steglöst.

Som grena sa, men om jag inte mins fel så kan man ställa färgen på 8044U också (har då läst det nånstans). Färgen går att ställa på alla 7644 iaf.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök