3509
Sök

yeeey.. way to go moddar...

84 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
oki, idag  lägger andreas borg fram sin budgeten.... och

Vinnarna: de rika
I dag lägger Anders Borg fram budgeten

Du som jobbar får upp till 860 kronor mer i plånboken varje månad.
  Men för studenter, pensionärer och arbetslösa slår regeringens första budget hårdare.
  – De som står utanför arbetsmarknaden blir förlorare

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 77,00.html

Regeringen lägger ner Djurskyddsmyndigheten En av punkterna i den nya budgeten.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=718985

Prognosen: Ökad öppen arbetslöshet nästa år
Regeringen räknar med en tillväxt på 4,0 procent i år och 3,3 procent nästa år.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=719010

A-kassan sänks men jobben dröjer
http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Ar … c16%5c2576

yeaaa.. o mm...

ni som röstade på  moddar,, ni gjorde Sverige till ett bättre land..   :S

Colaberoende
1 219 Inlägg
16 oktober 2006
Visst är det underbart när man sliter som timanställd och försöker få en fast anställning.
Har inte ens åldern inne för att arbetsgivaren ska kunna få sänkt arbetsgivaravgift när det blir aktuellt.
Men struntar man i Tv-Licens m.m så får man ju ännu mer över i plånboken.

/Ena

84 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
jaa exact. jag med student lån betalar tv licens.. men dom med deras  800k+  kr inkomst/år inte gör det...

Utanlem
895 Inlägg
16 oktober 2006
tv licens.. de har inte en student råd med.... ne fy... de går inte runt att studera längre sad speciellt inte med försäkringen på m3an...

380 Inlägg
16 oktober 2006
Ja nu får vi se hur många moderat röstande som kommer ångra sig när dom ser hur det blir,ang tv-licensen varför betala? skulle aldrig falla mig in smile

9 108 Inlägg
16 oktober 2006
Var det något som var oväntat av den här budgeten menar ni?

Det är ju det här som är framröstat av svenska folket, varför skulle någon ändra sig?

TV-licens har jag aldrig betalat och kommer aldrig betala, dom får lösa det på ett bättre sätt! roll

1 741 Inlägg
16 oktober 2006
men en sak var ganska ironiskt. precis då man lägger ner telefonen efter att tv-licens folket ringt och hetsat att jag flyttat men inte betalat någon tv avgift (så den räkningen får man ju snart) så får man höra att dom med våra förtroende uppdrag inte betalat på 16 år! FFS! varför ska då jag som måste låna 7000 varje månad betala en avgift för en sak jag inte ens använder mig av. har tv'n som extra skärm med det räknas inte det är innehavet av tv som räknas!

tro hur man ska ha råd med bilen i framtiden.. sad kommer gå tungt.

men inte så oväntat att detta skulle hända. tur man inte röker eller dyl iaf.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

84 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
MilleN skrev:
Var det något som var oväntat av den här budgeten menar ni?

Det är ju det här som är framröstat av svenska folket, varför skulle någon ändra sig?

:

vi får se snart hur många som kommer o ångra sig...

du själv kommer va en av dom.. kanske inte om du har inkomst på 500k+ om året..

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
16 oktober 2006
jag säger inget än för en jag märker något i min egen plånbok så ska varken klaga eller hojta än tongue

9 108 Inlägg
16 oktober 2006
aly skrev:
vi får se snart hur många som kommer o ångra sig...

du själv kommer va en av dom.. kanske inte om du har inkomst på 500k+ om året..

Vilken tur att du känner mig så bra så du vet hur jag röstar, vad jag tjänar och vad jag kommer ångra wink

Ge det tid, bli inte så jäkla bitter utan att ha en aning om hur det kommer bli inom några år.

edit: Jag förutsätter att du är så politiskt intresserad så du kollar debatten som pågår på tvåan nu.
Senast redigerat av MilleN (16 oktober 2006)

84 Inlägg
16 oktober 2006
Trådstartare
aa jag e faktisk politisk intresserad.
fast kanske inte så himla inne i svensk politik.

men har läst ganska mkt om politik. hela familjen e typ politiker.. så man har fått lite mat direkt av koken..  o inte köpt från nån affär.. om du förstår vad jag menar smile

sixten
252 Inlägg
16 oktober 2006
när ska de slopa tv-avgiften? jag lyssnar varken på radio eller kollar på svt1, svt2 tv4 och alla de där statligt sponsrade kanalerna, jag ser bara på betal och satellit kanaler, känns enormt störande att man MÅSTE betala för att se och lyssna på nånting som man inte ens använder...

Och nu när digitala marknätet är här, blocka för de som inte betalar tv-avgift precis på samma sätt som de gör för de som kollar på kanal5 och liknande

380 Inlägg
17 oktober 2006
tecman skrev:
men en sak var ganska ironiskt. precis då man lägger ner telefonen efter att tv-licens folket ringt och hetsat att jag flyttat men inte betalat någon tv avgift (så den räkningen får man ju snart) så får man höra att dom med våra förtroende uppdrag inte betalat på 16 år! FFS! varför ska då jag som måste låna 7000 varje månad betala en avgift för en sak jag inte ens använder mig av. har tv'n som extra skärm med det räknas inte det är innehavet av tv som räknas!

tro hur man ska ha råd med bilen i framtiden.. sad kommer gå tungt.

men inte så oväntat att detta skulle hända. tur man inte röker eller dyl iaf.

Gör som vi gjorde när dom hade ringt tjejen å informerat henne om att hon var tvungen att betala,ringde upp efter ett par dar å avanmälde tv-innehavet smile ,sa att vi fick sälja tv:n för det blev för dyrt wink så slapp vi den räkningen.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
18 oktober 2006
ÄR det inte lite tidigt att börja hacka på den nya regeringen redan, eller är alla så hjärntvättade av sossarna, bara undrar. Svenska folket röstade fram en borgelig regering, kan det vara för attt dom är trötta på att sossarn????

Själv har jag alltid röstat på sossarna innan, men du har jag tröttnat på att det, så jag röstade på moderaterna denna gången, dom kan ju inte göra ett sämre jobb en sossarna iallafall.

Kritisera gärna

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 oktober 2006
Trozzo skrev:
ÄR det inte lite tidigt att börja hacka på den nya regeringen redan, eller är alla så hjärntvättade av sossarna, bara undrar. Svenska folket röstade fram en borgelig regering, kan det vara för attt dom är trötta på att sossarn????

Själv har jag alltid röstat på sossarna innan, men du har jag tröttnat på att det, så jag röstade på moderaterna denna gången, dom kan ju inte göra ett sämre jobb en sossarna iallafall.

Kritisera gärna

Precis vad jag tänkte skriva! smile
Det finns en jävla anledning till att vi har HÖGSTA SKATTEN I VÄRLDEN här i Sverige. Man tjänar inte på att jobba, det är smidigare att sitta och dega med bidrag, för det är ett sånt jävla helvete att få jobb. För dom som vill anställa folk är det knappt lönt det heller. Det var därför moderaterna vann i år. Kommer nog bli bra ska ni se, sämre än sossarna gåre inte å bli.

1 723 Inlägg
18 oktober 2006
Trozzo skrev:

Kritisera gärna

Jag är fullt övertygad om att det alltid kommer vara höginkomsttagare som tjänar på Moderat politik. Vi (låginkomsttagare) kommer ständigt att bli knullade i röven av De Blå.

Vilka tjänar på skattesänkningarna, kan man fråga sig? För mig spelar det ingen roll eftersom det kommer höjningar på annat håll (akassa, trafikförsäkring) vilka kommer bli högre än skattesänkningen.
Senast redigerat av falloutboy (18 oktober 2006)

Sök