3286
Sök

Smäller i högtalarna

572 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Jag måste bara tillägga en sak.. Av alla 127 784 Medlemmar så e det alltid pattilatti2 stRaend Softis Och några till som kommer med Vettiga svar.. Asså då typ 7 aV 127 784 Som svarar. Hehe..

DZ Design På Facebook

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 april 2010
vi är nog de enda som är vettiga tongue ja och dröni samt lonefoxen...

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 april 2010
grejen är att när de sitter på lådorna så kan lödningar osv. släppa av vibbrationerna... samt andra komponenter.. sen att det kan fungera, det säger ja inte.. men man kan ju på ett enkelt vis sätta dem på en fast spånskiva.. fastskruvat ofc. liggande stående osv.. då är de inte i direkt kontakt med baslådan. vibrera lär dem väl göra ändå smile

16 197 Inlägg
29 april 2010
att de smäller i högtalarna när man stänger av/sätter på beroe ofta på att steget startar innan stereon ger signal ut på lågnivån.. så eftersom steget är påslaget så "pluppar" de när signalen kommer in i steget. exakt som att ha steget påslaget å rycka ur lågnivån (vilket man INTE ska göra)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

767 Inlägg
29 april 2010
evilaudio skrev:
att de smäller i högtalarna när man stänger av/sätter på beroe ofta på att steget startar innan stereon ger signal ut på lågnivån.. så eftersom steget är påslaget så "pluppar" de när signalen kommer in i steget. exakt som att ha steget påslaget å rycka ur lågnivån (vilket man INTE ska göra)

Finns det någon lösning på problemet?

stRaend
29 april 2010
pattilatti2 skrev:
stRaend skrev:
off-t: alla säger att det inte är bra för steget? Men jag hade det i förra bygget och inget hände neutral visst det kan säkert gå sönder, men om lådan är rejält byggd och fastsatt så tror jag nog inte att det vibrerar så mycket så stegen kan skadas. Jag kommer göra likadant i mitt nuvarandre bygge men då kommer jag sätta sådana dära bultar med gummi i mitten för att sänka vibrationerna smile

on-t: testa dra ur lågnivåkablarna och se om det hjälper. då har du ju halverat sökområdet efter fel wink

varför ska man med fördel inte göra så tror du?

sätta steget på lådan? jo för att det kan vibrera sönder antagligen. Men då jag sett några med rejäla byggen som har stegen på lådan och dom fungerar fortfarande så ser jag inte varför man inte KAN ha det?

Jag hade väl kanske inget värsting bygge direkt men mitt steg fungerande hela tiden då jag hade det.

Anser dock att min låda var ganska så stabilt byggd så den vibrerade inte så mycket mer än något annat på bilen, och det gör inte min nuvarande låda heller. Går ju inte dra alla installationer över en kant.

560 Inlägg
30 april 2010
Jepp lite olika lösningar finns, men en billig och snabb lösning kan vara denna:

http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=269

Jiimpa skrev:
evilaudio skrev:

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
30 april 2010
Gör om,gör rätt istället.
jimmyostrom skrev:
Jepp lite olika lösningar finns, men en billig och snabb lösning kan vara denna:

Jiimpa skrev:
evilaudio skrev:

767 Inlägg
1 maj 2010
Wanegardh skrev:
jimmyostrom skrev:

Jiimpa skrev:

Förklara då för mig vad det är som jag gjort fel och ska göra om.
Utav mina 3 steg så är det bara ett som ger ifrån sig smällar i högtalarna.
Alla 3 steg är jordade i bältesfästet och remoten styrs utav ett och samma relä.

Så förklara för mig vad jag ska ändra på.

21 761 Inlägg
1 maj 2010
Wanegardh skrev:

Det är inte alltid man kan "göra rätt", en del stereoapparater/slutsteg beter sig helt enkelt på detta sätt fastän man har kopplat allting rätt. Vad jag har förstått så är det egentligen själva stereon som ger ut remotespänning och lågnivåsignaler "i fel ordning", då ploppar det i högtalarna hur man än kopplar.

Den pryl som jimmyostrom länkar till är en enkel fördröjningsenhet som "rättar till" huvudproblemet, dvs den ser till att sakerna startar "i rätt ordning". smile

560 Inlägg
2 maj 2010
Jepp tyvärr är det så ibland.

Kunde inte skrivit det bättre själv:D

Drönirettab skrev:
Wanegardh skrev:

Det är inte alltid man kan "göra rätt", en del stereoapparater/slutsteg beter sig helt enkelt på detta sätt fastän man har kopplat allting rätt. Vad jag har förstått så är det egentligen själva stereon som ger ut remotespänning och lågnivåsignaler "i fel ordning", då ploppar det i högtalarna hur man än kopplar.

Den pryl som jimmyostrom länkar till är en enkel fördröjningsenhet som "rättar till" huvudproblemet, dvs den ser till att sakerna startar "i rätt ordning". smile

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Sök