3131
Sök

Bygga baslåda GAS 12" x2

20 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
tjena, nu var det så att jag tänkte bygga en baslåda för min GAS 12".
jag har 2 stycken men ingen låda, har planerat att bygga en sluten låda.
jag har läst runt lite på internet och inne på http://www.nardik.se/ där jag hittade att lådan skulle ligga på 116Liter, 115.8 för att vara exakt.
men undrar bara hur jag ska kunna få fram måtten till lådan när jag bara vet volymen på den

så undrar om det är något matte snille där ute som vet hur man gör och skulle vilja säga måtten.
Senast redigerat av hyperace (3 maj 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
3 maj 2010
Det är väldigt enkelt! SÖK! wink Finns massa bra svar på din fråga här på forumet. Men bara för att jag känner mig snäll idag så berättar jag ändå, men sök gärna i fortsättningen, eller häng med på mattelektionerna i skolan.

För att få fram volymen tar du längden X bredden X höjden i decimeter (för att få till tex 50L kan du då ta tex 4x4x3,1) det är då innervolymen du räkna ut. Storleken på utsidan beror på materialtjockleken. Om du ändå inte förstår eller vill ha en låda med lutande front eller liknande så har BRL en väldigt fin formelsamling som finns här. Lycka till! wink
Senast redigerat av ChriZtoffer (3 maj 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

20 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Det är väldigt enkelt! SÖK! wink Finns massa bra svar på din fråga här på forumet. Men bara för att jag känner mig snäll idag så berättar jag ändå, men sök gärna i fortsättningen, eller häng med på mattelektionerna i skolan.

För att få fram volymen tar du längden X bredden X höjden i decimeter (för att få till tex 50L kan du då ta tex 4x4x3,1) det är då innervolymen du räkna ut. Storleken på utsidan beror på materialtjockleken. Om du ändå inte förstår eller vill ha en låda med lutande front eller liknande så har BRL en väldigt fin formelsamling som finns här. Lycka till! wink

man tackar så mycket

Sök