2991
Sök

Konvertera Mp3 så det går att spela i en vanlig CD-spelare

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
Får psykbryt snart... HUR FAN gör man för att kunna spela tankade Mp3 filer på en vanlig simpel jävla cd-spelare. Har ju lyckats med detta förut...
Förutsättningar:
1, X-antal låtar tankade från nätet i en mapp
2, Har Windows media player och Winamp
3, TÄNKER INTE... dra hem nåt annat brännarprogram, det har funkat att bränna vanliga CD´s förut med den här konfigurationen.
4, Jag ställer in Wmp att bränna vanlig ljud-cd och provade först att bränna ner låtarna på CD-RW skivor men inte ett ljud...
5, Efter jag läst på i faq på Wmp sidan så förstod jag att alla CD-spelare inte tar CD-RW skivor, ååååkej!
Nya försök...
6, Kör in skiten på nytt men nu på CD-R skivor som funkar i datorn men INTE i verkstans CD-spelare som visserligen har några år på nacken men utan probs tar övriga/tidigare brända skivor. Inte ell ljud, den startar inte ens.
Stormade runt på nätet och blev bara mer förbannad efter jag testat att dra hem en trialverson av nero där det krävdes en nyckel som givetvis inte fanns och ändå var detta från neros egen sida *morr* Hade ju nero i burken förut men efter att vår datorleverantör erbjudit en uppgradering från XP till Vista för ett par år sedan så dog programmet eftersom det inte funkade ihop med Vista. Originalskivan med nero tar den inte ens emot och slänger snart datorjäveln genom fönstret, Vista? vilket förbannade jävla skit, ingeting är som förut sedan uppgraderingen och det bara spökar, åsså e ju datoravtalet och support slut sedan ett år *GHAAA*
Well...
7, Provade sedan att konvertera om varenda låtjävel i Winamp till Wav-format, bränner in skiten på nya CD-R skivor men fortfarande inte ett ljud.
Vad fan gör jag för fel???
Senast redigerat av hotrodder (20 april 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Cupra_
20 april 2010
Jag har Vista home premium. I startmenyn finns ett program som heter "Cyberlink DVD-suite". Iaf på min dator så det är ingenting jag laddat ned eller så utan fanns från början. Det programmet funkar kanon till att bränna precis allt. Tjejen kör också vista och det fanns på hennes burk med. I övrigt kan jag inte hjälpa dig så mkt tyvärr.

1 594 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
Quadrablast skrev:
Jag har Vista home premium. I startmenyn finns ett program som heter "Cyberlink DVD-suite". Iaf på min dator så det är ingenting jag laddat ned eller så utan fanns från början. Det programmet funkar kanon till att bränna precis allt. Tjejen kör också vista och det fanns på hennes burk med. I övrigt kan jag inte hjälpa dig så mkt tyvärr.

Finns inte i den här (oxå Vista home... nånting) däremot en massa skit med Windows media center, media player, Movie maker och Windows DVD bränning. Dessutom är den utrustad med ett gigantisk "sound blaster" med knappar, rattar och skit på framsidan ovanför brännarna. För att få ljud ur den så måste drivrutinen köras in VARJE gång man startar. Burken var propp med allt som gick att stoppa i snudd på när frun tog den genom jobbet. det var det värsta som gick att få tag i då och vi använder 10% av hårdiskarna som sitter i den, alldrig kört ett spel på fanskapet och används bara till att surfa på nätet, skriva text och editera lite bilder på. Det e som att ha en Ferrari som man inte kör på asfalt å fortare än 20km/h med.
Senast redigerat av hotrodder (20 april 2010)

men även en å annan Saab

100 Inlägg
20 april 2010
hotrodder skrev:
Quadrablast skrev:

Finns inte i den här (oxå Vista home... nånting) däremot en massa skit med Windows media center, media player, Movie maker och Windows DVD bränning. Dessutom är den utrustad med ett gigantisk "sound blaster" med knappar, rattar och skit på framsidan ovanför brännarna. För att få ljud ur den så måste drivrutinen köras in VARJE gång man startar. Burken var propp med allt som gick att stoppa i snudd på när frun tog den genom jobbet. det var det värsta som gick att få tag i då och vi använder 10% av hårdiskarna som sitter i den, alldrig kört ett spel på fanskapet och används bara till att surfa på nätet, skriva text och editera lite bilder på. Det e som att ha en Ferrari som man inte kör på asfalt å fortare än 20km/h med.

Jag upplever en viss irritation i din text roll

1 594 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
Newport skrev:
Jag upplever en viss irritation i din text roll

Mmmm rätt! Vill bara att det ska funka....

men även en å annan Saab

9 108 Inlägg
21 april 2010
Fungerar skivan i andra cd-spelare?

1 594 Inlägg
21 april 2010
Trådstartare
MilleN skrev:
Fungerar skivan i andra cd-spelare?

Nope, men i datorn.

men även en å annan Saab

1 594 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
Tjaha... min fråga var tydligen för enkel för nån att ge råd om... *trist*

men även en å annan Saab

100 Inlägg
25 april 2010

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
30 april 2010
Kan inte ge några råd om Vista då jag har xp-pro i min burk men de vanligaste orsakerna till strul vid bränning av audio-cd är att man dels kör högsta hastighet och läggger in för många låtar på skivan!

Många äldre cd-spelare som den femton år gamla pioneer jag har i golfen klarar inte av mer än tjugo låtar på en skiva.

Sen är winamp väldigt klumpigt som brännarprogram, använde Nero ett tag men det har utvecklats bortom vettig användbarhet roll

Det program jag använder nu heter easy cd-da extractor

Anväder det både när jag digitaliserar vinyl/kassetter och kör backup på cd's för att ha i bilen

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

2 Inlägg
30 april 2010
ett stort tipps är att skaffa Nero bränningsprogram funkar kalas bra till allt smile ett bra och stabilt tipps.

261 Inlägg
30 april 2010
Dom nya versionerna från nero är helt ok... (Dom gamla är skit, enligt mig)
Vi ska väl inte inte sprida "otillåten" programvara på detta forumet, men det finns Crackade ver av nero på dom flesta torrentsiter roll
En licensnyckel brukar man kunna hitta genom google...

Eventuellt borde det finnas någon gratis program för att bränna mp3 till cd!!!   Det har naturligtvis gått ner sig nåt jävulskt dom senasta åren, men ett tips är www.download.com där man brukar kunna hitta endel, både shareware och frewaree (samt trial som inte är nåt å ha...  Leta efter freeware i första hand)

Vilken version av nero har du laddat ner????

502 Inlägg
1 maj 2010
Om du bränner genom Windows media player till en vanlig cd-r skiva. Så kan du lägga helt normala mp3 filer på skivan i den mängd som ryms och önskas. Sedan väljer du "ljud skiva" i programmet och den kommer att skriva om dina mp3 filer till cdr format, vilket funkar i alla cd-spelare som funkar med brända skivor.
värt att testa kanske?

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

bappelsin
390 Inlägg
2 maj 2010
jag kör med nero 6 express... funkar fint om man vill ha vanligt cd eller mp3 cd..

1 482 Inlägg
3 maj 2010
Som sagt. Windows och Winamps brännprogram är totalt jävla värdelösa. Bråkat endel med dom.

Mitt tips är Nero eller Sonic.

BLT Service
Theracords Music Label

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
4 maj 2010
brukar använda macs itunes till det funkar sjukt bra smile desutom  sjukt enkelt:)

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök