4964
Sök

Problem med central låset på min e30

7 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Hej ja jag har alltså problem med central låset på min bmw e30   tänkte kolla om det är någon som har någon ide om var det kan vara.

15 Inlägg
20 april 2010
inte så lätt att hjälpa till när du inte beskrivit vad det är för problem med de?

7 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
jo presis det funkar inte !!!!

101 Inlägg
2 maj 2010
Brunnen c-låsmotor eller kabelbrott...är väll de som kan vara värt att först kolla upp

- riktiga män kokar egen ventilsallad -
projekttråd Audi GT ! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p2169813

446 Inlägg
2 maj 2010
förklara vad som fungerar och vad som inte fungerar, först då finns en möjlighet till vettiga svar.

är det helt dött? (fungerar inte att låsa/låsa upp varken från knapp, dörr eller fjärr)

367 Inlägg
4 maj 2010
Har samma problem på min.. Varken förardörr eller bagageluckan går att låsa/låsa upp utifrån, går inte ens att vrida nyckeln.
Dock fungerar passagerar dörren som den ska. Förardörren går att låsa och låsa upp inifrån bilen. Känns lite störande att behöva hoppa igenom passagerar sidan varje gång.

Nån som har nån aning om vad som strular då? Säkringen va hel iallafall.

446 Inlägg
5 maj 2010
zagzer skrev:
Har samma problem på min.. Varken förardörr eller bagageluckan går att låsa/låsa upp utifrån, går inte ens att vrida nyckeln.
Dock fungerar passagerar dörren som den ska. Förardörren går att låsa och låsa upp inifrån bilen. Känns lite störande att behöva hoppa igenom passagerar sidan varje gång.

Nån som har nån aning om vad som strular då? Säkringen va hel iallafall.

ditt problem är att låscylindrarna har kärvat fast.. kan med lite tur gå smörja upp, annars är det bara att byta wink

367 Inlägg
5 maj 2010
Låsolja i låset bara eller? smile

446 Inlägg
6 maj 2010
zagzer skrev:
Låsolja i låset bara eller? smile

med en enorm mängd tur så räcker det, annars får du plocka ur mekanismen och smörja upp allt som är tänkt att röra på sig.. wink

Sök