2383
Sök

Finns Mazda 3 som diesel o i såfall med vilka motor allternativ

jorgen72
6 maj 2010
Trådstartare
#1
Jag har varit på g länge nu med att byta upp mej från en golf 4 som är fullutr till en golf 5 men efter som jag har lite krav på bilen har jag inte hittat någon som passar. Den ska va svart o fullutrustad o med 140 hk motorn o mörk inredning o det är det som har gjort att jag inte hittat rätt bil för alla som jag har tittat på har haft ljus inredning. Jag har ju sett några Mazda 3 innan i olika färger o tyckt att dom  va ganska fina i dag såg jag en svart med snygga fälgar o tyckte den var grymt snygg så Finns 3 med diesel o vad är det för motor allternativ o hur är dom o köra är det något som brukar krångla osv

Mazda Über Alles
121 Inlägg
6 maj 2010
#2
3an finns med 2 diesel motorer 1 1,6 på 106 och 240 nm ungefär som är miljöbil och sedan med 2,2l på 180 hk och 400 nm med sportpaket med bixenon, kurvljus, parkeringsensorer, bluetooth och så vidare, titta på mazda.se för mer info. 1,6 har ett teknikpaket som kostar ca 17 000:- extra med bl a bixenon och kurvljus mm. samma 1,6 som sitter i ford focus och volvos drive modeller.
har inte kört mazda 3an med 2,2 litern men 6an med samma motor och den går väldigt bra, annars är 3 trevlig bil att köra. jobbar på mazda och har vi har aldrig haft några större problem med 1,6 som funnits i några år, bara att serva och köra. 2,2 är så ny så den kan jag inte säga så mycket om.
lycka till med bilköpandet, hoppas du fick svar några frågor.

snart på en väg nära dig


Sök