3650
Sök

Mds Hc-475

87 Inlägg
19 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan!

Någon som kan hjälpa mig finna information om detta steget? Skulle vatt nice om något visste nått mer om det.

Vet W antal och att det är 4-kanaligt.

Det jag undrar lite också, har mest pillat med 2-kanals steg innan är-

På 4 kanals steg, kan man koppla tex 2 basar och 2 diskanter på kanalerna elr måste det vara antingen eller? Har ett sådant i vanliga fall inbyggda basfilter isf?

På vissa finns 4 RCA ingångar och på Vissa 2, fast det är 4 kanals. Vad är skillnanden?

//Tacksam för svar!

21 761 Inlägg
19 oktober 2006
Pixx skrev:
På 4 kanals steg, kan man koppla tex 2 basar och 2 diskanter på kanalerna elr måste det vara antingen eller? Har ett sådant i vanliga fall inbyggda basfilter isf?

Ett 4-kanals steg ska ha lågpassfilter(basfilter).

De flesta 4-kanals steg har nog inte ett filter som går att dela så högt som en diskant bör delas, tex 3000-5000 Hz. DLS CA41 har den möjligheten dock, finns nog något annat steg också men jag har inte kollat så noga. Men visst går det att koppla Bas/mid på två kanaler och diskant på de andra två kanalerna, kruxet är att kunna dela tillräckligt högt.

Om stereon har inbyggda aktiva delningar så brukar det gå att dela diskanten där och då fungerar det bra. Då skickas färdigdelade signaler till steget och stegets delningsfilter kan kopplas bort.

Sök