3862
Sök

Skaver efter vinge

powerm84
13 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
vet inte om de är rätt forum....men för ett antal månadersen hade jag köpt en r-vinge till min s70 och bad volvo lacka och montera den ...de blev jätte bra men inte fören igår upptäkte jag att vingfästerna som håller vingen på plats skaver emot bagagen så de har blivit rosthål 2 st på ena sidan och är påväg  att bli på andra sidan med....

nu är de så att jag öppnar knappt min bagage har la hänt 4 gånger på nästan ett år därför upptäckte jag de inte fören nu.....kan man åka till volvo och skälla på dom? såg nämligen på min sambos s70 som har en vinge orginal att de sitter speciella plastskydd som e lakerade just för att de skaver.....dåligt att de inte sa att de behövdes ett skydd

Jag kan inte andas åt en annan människa!!!

1 863 Inlägg
14 maj 2010
Även om Volvo inte gör nåt åt det så kan du ju alltid åka och prata med dom. Vem vet, dom kanske gör det i goodwill.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
14 maj 2010
Har du köpt en helt ny vinge så ingår monteringssats och repskydden.

/Micke

Smoke Tires Not Drugs.

powerm84
13 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
mickecorrado skrev:

/Micke

de ingick inget sådant ändast vingen volvo sa att de fick ta eget matrial för att montera

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
14 maj 2010
powerm84 skrev:
mickecorrado skrev:

/Micke

de ingick inget sådant ändast vingen volvo sa att de fick ta eget matrial för att montera

Då har du inte köpt en volvo orginal R-spoiler eller?

I orginal ligger vingen, monteringsfästena med skruv, repskydden som man klistrar på bakskärmarna, tätning till bromsljuset som man klistrar på vingen efter den är målad, kraftigare dämpare till bakluckan (850), monteringsanvisning.

Smoke Tires Not Drugs.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
14 maj 2010
Såg att dina bilder är uppladdade 2008-06-06 så det är ett tag sedan.

Smoke Tires Not Drugs.

powerm84
13 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
mickecorrado skrev:
powerm84 skrev:
mickecorrado skrev:

/Micke

Då har du inte köpt en volvo orginal R-spoiler eller?

I orginal ligger vingen, monteringsfästena med skruv, repskydden som man klistrar på bakskärmarna, tätning till bromsljuset som man klistrar på vingen efter den är målad, kraftigare dämpare till bakluckan (850), monteringsanvisning.

kommer inte riktigt ihåg vad jag beställde den från men tror de var scstyling....sen r vinge till volvo 854/944/s70/240.....

jo de har ju gått lång tid har de.....jag öppnade bara och kollade hur vingen såg ut sen åkte jag till volvo där de tog hella paketen....sen när jag hämtade den så sa dom ju att de har fått ta egena fästen och sätta egna skyd under vingen för att den inte ska hoppa.....

Sök