3269
Sök

Lossa ventiler.

127 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Hur tusan lossar man vetilerna från en 530 topp till b230?

Säg itne att man måste ha något special verktyg?

Mvh,. Nichlas

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 maj 2010
hur lätt som helst när man har den redan nämnda ventilbågen smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 772 Inlägg
18 maj 2010
Eller så köper du bara en vanlig tving och kapar till ett rör så du kommer åt att pilla bort knastrena med en mejsel, funkar lika bra.
Senast redigerat av NordstromJ (18 maj 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 915 Inlägg
18 maj 2010

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

354 Inlägg
18 maj 2010
Ta en passlig hylsa som passar mot tallriken och slå till ordentligt en gång men hammaren och "plopp" ligger knastren i hylsan. smile

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 maj 2010
maattias skrev:
Ta en passlig hylsa som passar mot tallriken och slå till ordentligt en gång men hammaren och "plopp" ligger knastren i hylsan. smile

MVH.

Iofs skriver inte TS något om att montera tillbaka ventilerna sen men det kan bli svårt att montera om man använder ditt sätt wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

354 Inlägg
18 maj 2010
te_wik skrev:
maattias skrev:

MVH.

Iofs skriver inte TS något om att montera tillbaka ventilerna sen men det kan bli svårt att montera om man använder ditt sätt wink

Mvh Tommy

hahaha, joo de har du rätt ii. big_smile jo alltså går bara att ta bort ventilerna på det sättet, väldigt snabbt och smidigt sätt, men när dom ska diit så e de nog helt klart lättast med en ventilbåge jo. smile

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

4 001 Inlägg
18 maj 2010
ett enkelt sätt som jag använt är en pelarborrmaskin, jag gjorde en bricka med 3 st 50mm M6 stänger på och sedan en platta i andra änden och en M6 som jag satte i pelarborren, bara upp med toppen, pressa ner tallriken, låsa pelarborren och pilla bort knastren, lika enkelt sen när man ska montera tillbaka ventilerna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök