3773
Sök

Xedos / Millenia KLZE med EGR

11 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Hej !

Efter många frusterande timmar på nätet så hoppas jag att någon kan frälsa mina frågor.

Jag har sökt som en tok efter information om hur vidare EGR kan kopplas om att passa min MX3. Det jag har är en Europe KLZE ( tyvärr inte med 200 hk ) som hänger i luften och ska snart in i min MX3. Det enda som är problem just nu är att KLZE normalt sett inte kommer med EGR, så jag kan inte bara flytta över min EGR ventil från gamla K8 motorn, just det insuget är igensvetsat-. Men eftersom motorn är från en Europe Xedos så sitter den en annan EGR Ventil på motorn. Inga probbs, vi kan dra ett rör dit från grenröret men det är en 3 pin kontakt på ventilen som inte passar min MX3, det är visserligen 3pin på mx3ans gamla EGR koppling men det är liksom fel hane/hona.

Så, om någon har en aning om hur vidare det går bara skarva detta rakt av så är jag evigt tacksam. Min sista utväg blir annars att beställa ett KLZE chip till min ECU där EGR är borta helt enkelt och endast köra med en dummy EGR så att besiktningsgubbarna blir nöjda.

Erik

Sök