3582
Sök

Extrem makeover - Rita/måla på bilen, vad ska man använda?

2 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
Hej garaget. Jag vill rita eller måla på min bil med något som inte bränns fast i solen eller liknande, det ska alltså vara lätt att få bort. Planen är att måla lite coola flames och sånt på min Volvo 740, men jag är inte så bra på att rita och om man blir less på att bilen ser för cool ut kan det ju vara bra att kunna få bort det och rita dit något annat.
Så jag undrar om det finns speciella bilritarkritor eller något liknande som skulle funka. Och försök inte lura mig att måla bilen med sprayfärg eller rista flames med en nyckel för så dum är jag inte wink

Os Difuntos
1 822 Inlägg
22 maj 2010
Hahahahaha "bilritkritor" Aaaaaaaaaaahahahahahaha fan skratar så tårana sprutar..
Snälla Hamilton lås INTE denna tråden.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

2 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
"bilritARkritor" faktiskt wink Jag tror inte du förstår vilka fantastiska möjligheter det skulle ge mig. Tänk dig själv, ena dagen kan du ha jätteballa flames på bilen, och någon annan dag kan du rita pokémons på den eller vad som helst. Vem skulle inte vela ha en gigantisk pikatchu på motorhuven lixom? Det jag kan tänka mig skulle passa bäst är någon form av whiteboardpenna, det är ju liknande underlag, men hur skulle en sådan fungera i solen? Och det är nog inte den idealiska pennan för att fylla i stora områden som man kan behöva göra i flames tex.
Kom igen nu garaget, är det verkligen ingen som tänkt på detta tidigare?

84 Inlägg
23 maj 2010
HAHHAHAHHA bilkritor

311 Inlägg
23 maj 2010
Har du testat googla bilritarkritor? XD

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

Slav
1 454 Inlägg
23 maj 2010
BillyBooy skrev:
Har du testat googla bilritarkritor? XD

hahaha jag gjorde det precis big_smile testa själv får ni se..

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
23 maj 2010
Jag tänkte pröva att göra en seriös sökning men jag kom inte på något att söka efter på google tyvär roll

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
24 maj 2010
det du däremot kan göra är att lacka bilen i en speciell färg som fungerar som en blackboard... såna gamla tavlor man hade i skolan förr.. och sen kan du skriva och rita med vanliga kritor på bilen och sen sudda med tavelsudd... smile  enda lösningen jag kommer på åt dig... såg en v70n som hade så på huven...

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
26 maj 2010
S_Henjer skrev:
http://lmgtfy.com/?q=bilritarkritor

vad för mening??? mad  Han har säkert sökt på google, men inte hittat nåt... precis som DU! Det är väl därför han fråga på sveriges största bilforum... alla är väl inte lika duktiga på bilar som du kanske...host, host.. sluta släng upp en massa skit och hjälp pojken istället...

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

772 Inlägg
26 maj 2010
Nackdelen äv väll att lacken är känslig för soljus. Så vad du än ritar,lägger eller som fastnar på lacken så kommer den med största sannolikhet att bränna fast lite. 50 grader i solljus är som en ugn, och det bränner fast nästan vad som helst.

Men mitt tips skulle nog vara att du köper några rullar med självhäftande vinyl eller vad det heter i olika färger.
Så att du skär ut något som du skulle vilja sätta på bilen och sen klistrar fast det. Då kan du enkelt dra bort det när du inte vill ha det mer, och sätta dit nått annat istället.
Senast redigerat av PoulZen (26 maj 2010)

1 150 Inlägg
26 maj 2010
NeOx skrev:
S_Henjer skrev:
http://lmgtfy.com/?q=bilritarkritor

vad för mening??? mad  Han har säkert sökt på google, men inte hittat nåt... precis som DU! Det är väl därför han fråga på sveriges största bilforum... alla är väl inte lika duktiga på bilar som du kanske...host, host.. sluta släng upp en massa skit och hjälp pojken istället...

Meningen var HUMOR. Men jag ber om ursäkt för er som tog illa upp smile

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

Kokar ris
923 Inlägg
27 maj 2010
jag har faktiskt ett seriöst svar till denna oseriösa fråga!

målade min förrförra bil med ansiktsfärg från mcdonalds, var under någon fotbollstrams som man fick med det eller nått sånt, jättefin svergieflagga över hela bilen, satt en sommar, och det gick att ta bort efter några timmars intensiv tvätt och polering!

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Sök