Peter_J_H skrev:
Klart att man tackar när man kör om. Mest glad blir jag när bilar blinkar innan det kommer poliskontroller eller liknande! Det är jag mycket tacksam för!
MVH Peter H
Jag tyckte precis likadant som dig tills jag läste ett inlägg här på garaget, eller om det var på TPC..
Tänk efter INNAN ni blinkar till andra bilister..
Varför du SKA varna andra för polisens kontroller:
1, du kanske slipper få böter för fortkörningar och liknande
2, du kommer kanske undan om du har alkohol eller är påverkad av andra droger (tar en annan väg eller liknande)
Varför du INTE ska varna andra bilister:
1, Kör du för fort riskerar du inte bara ditt egna, utan även andras liv! därför förtjänar du ett straff om du inte kan följa lagens ordning, vilket är helt rätt, tänk efter!
Även flygande besiktningar, folk kanske kör omkring med avställda/obesiktigade trafikfarliga fordon.. jag vill inte ha dem på vägarna, vill du?
2, I sverige är det inte helt ovanlig med rattfulla och eller drogpåverkade personer bakom ratten. Dem vill jag inte heller ha på vägarna.
Låt oss säga att du varnar en alkoholpåverkad person för en poliskontroll som fattar vinken och tar en annan väg, då måste han gena genom ett villaområde.. där springer din dotter lisa ut, personen hinner inte väja eftersom han är påverkad.... sen finns inte Lisa mer..
Det jag vill ha sagt.. tänk efter! jag varnade alltid förut.. Men aldrig mer!
Polisen är till för VÅR säkerhet på vägarna och i samhället!
Hälsningar / Stoffe (Ej polis, har ingen i släkten som är polis heller)