3912
Sök

245/40/18 på Audi a6 98*

106 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
hej,  245/40/18 på 8.5 verka för mycket för min Audi, däckkantera tar på insidan av bilen. behöver förslag och ide på hur det kan lösa på snabbast och bästa sättet om det går tongue..  jag har bara 2x 245/40/18 men back är det "orig" med 225/40/18 och det funkar bra..

Mvh

473 Inlägg
27 maj 2010
om det inte tar i allt för mkt så kan man falsa skärmkanterna , på tradera så finns dessa falsar att bjuda på för en hyfsad peng

106 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
falmo skrev:
om det inte tar i allt för mkt så kan man falsa skärmkanterna , på tradera så finns dessa falsar att bjuda på för en hyfsad peng

det är löjlig men det tar i vid spindelleden inne i. sad när jag montera däck så insåg jag detta och såg lite och känner efter att det kanske var 2-3mm inman den tar i lederna inne i kant , och det gör det också när bilen svänger lite lätt.. Det är inget fara med utkanter smile  Jag har ingen ide hur det ska lösa sad mvh

Driver
2 111 Inlägg
28 maj 2010
Ehm... Spacers?. Om jag inte totalt missuppfattat problemet dyngtrött som jag är, så bör det hjälpa dig.

Biltema har billiga 3 och 5mm spacers. Men passa så inte hjulmuttrar/Bultar (Skruvar wink tongue ) kommer för långt ut (Får för kort "gängning"!!.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

473 Inlägg
28 maj 2010
precis spacers borde fixa ditt problem

106 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
Tack, det ska jag prova tongue så får vi se hur detta går ..

Sök