2392
Sök

Vad kan jag förbättra på bilen? (Nybörjare=))

53 Inlägg
24 oktober 2006
Trådstartare
hej!

Känner nu hur mitt motor/bil intresse börjar bubbla upp inifrån mig, måhända jag blivit ett för stort fan av Wheeler Dealers elelr o det är det faktum att jag nu har ngt eget att köra ismile

Nåväl, köpte idag en bil, en peugeot 306 xsi 2.0.

Frågan är då vad jag kan göra prestanda/utseende mässigt för att inte göra livet allt för surt för mig och förstöra ngt, jag hade en annan tråd där jag skrev om lyktor sportfilter osc, och det verkar ju gå fint. Finns det fler smaskigheter?

Har handboken, men har inte hunnit titta igenom den..

mvh

p.s: Ursäkta en aningen rörig tråd:D

645 Inlägg
24 oktober 2006
Utseénde mässigt brukar ju några snygga fälgar och en sänkning förändra utseéndet avsevärt, klarglas och lackade detaljer, småsaker som får bilen att se "cleanare" ut är en bra början (enligt mig.) Sen om du vill börja snacka extrem styling börjar väl kjolpaket, vinge, etc komma in i bilden.
Prestanda mässigt beror väl på hur mycket effekt du är ute efter men, extraktorgrenrör, racekatt och "cat back" system ger alltid några extra hästkrafter, öppet luftfilter, ställa upp bränsletrycket, byta ut kammar etc.
Hoppas det hjälpte lite och inte gjorde dig mer förvirrad:P

//Marcus Saari

390 Inlägg
24 oktober 2006
Vad menar du att du har för handbok? Haynesböckerna är att rekommendera annars, finns mkt att lära i dom.

53 Inlägg
24 oktober 2006
Trådstartare
airam skrev:
Vad menar du att du har för handbok? Haynesböckerna är att rekommendera annars, finns mkt att lära i dom.

Det var den jag syftade på=)

390 Inlägg
24 oktober 2006
arvidj skrev:
airam skrev:

Det var den jag syftade på=)

Ok kanon, då är de bara att jobba på då smile

Sök