3644
Sök

Hur byter man Dumpventil till en volvo S60?

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Kollade runt lite på nätet och såg ett par schyssta dumpar,
Men jag har sett på olika forum och hört att man inte kan ha en atmosfärisk dump på en volvo S60?

däremot så ringde jag till autotech och de rekomendera inte ens byta till en Hybrid dump, och ifall jag skulle göra det så skulle jag köpa en plugg så jag pluggar igen gammla dumpen.

Någon som har bytt en dump på en volvo s60 vad ska jag se upp för och vad är det som kan gå snett ,,, Felkoder? motor respons? ljud? ras i motor? osv osv

Volvo s60 2,4 T -01

930 Inlägg
30 maj 2010
Dem kanske inte rekommenderar det för att det sitter en LMM på bilen och då får den la fel värden och kan sabba lambdasonden och katten, vet inte om jag är ute och cyklar nu men tror de är så iaf.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Skoda mekaniker
57 Inlägg
30 maj 2010
Det tar ett bra tag innan katt och lambda tar skada, däremot kan man få problem med att motorn stanna och går konstigt efter växlingar och liknande..

Medlem i SVEDIMF (http://www.svedimf.3w.se/).. =)

1 915 Inlägg
30 maj 2010

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Poontus skrev:
Det tar ett bra tag innan katt och lambda tar skada, däremot kan man få problem med att motorn stanna och går konstigt efter växlingar och liknande..

Det är väl med en öppen dump ? Jag tänkte ifall någon inne i garaget kör med en Dump och det funkar, i så fall vilken dump märke? och hur gjorde ni?

Sök