Hejsan alla glada, tänkte för skoj skull starta en projekt tråd om min gammle scorpa
Bilen är en Ford Scorpio 2.8i GL av årmodell 1985.
Till att börja med skall jag lyfta topparna och inspektera hur topparna mår och byta topp packningarna då motorn trycker ur oljan vid topparna.
Det som är tänkt att göras med bilen är att få den körduglig igen Pga. att jag ställde den när bilen inte gick igenom bes, Hjullagret skar rondellen innan bilprovningen
vindrutan sprack ett par veckor innan, å oga lite halvdålig ekonomi så ställde jag bilen, men nu har jag fått blodad tand till att göra iordning bilen.
det som är mer tänkt att göra är att fräscha upp den allmänt, fixa ytrost, eventuellt skaffa RS kjolpaket och en omlackering. men vi får väll se vad som händer med loppets gång, saker och ting har ju en tendens till att spåra ur.
Detta e det jag kommer på just nu. förslag och tips mottages gärna
Lite bilder på bilen.
Ståendes på gården efter jag flyttade den från parkeringen där den stod i ett par månader orörd
Här har jag börjat lite granna. Plockat bort huven och börjar med att ta ned avgas systemet.
Här står den
Började med bilen igår, skall iväg snart igen att fortsätta skruva lite.
fick lite problem med svgas/grenrörs delen på vänstra sidan då en bult ville jävlas med mig och bli lite rund, skall våldföra mig lite på den så att den försvinner
En liten bild på inredningen och min maskot Knut.