2713
Sök

Varför lossnar innertaket? :$

Jennie.A
31 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Sitter och filosoferar lite när jag sitter hemma och är sjuk o då kom en fundering upp,  roll vad är anledningen till att innertaket lossnar så ofta i Volvo 740? roll & speciellt, Hur undviker man detta? Vad ska man använda för att fästa det igen så det ser snyggt o orört ut? Mitt har inte lossnat än, konstigt nog då nästan varenda 740 jag åkt i har innertaket lossat på lite här o där.. smile
Senast redigerat av Heztiz (3 juni 2010)

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
3 juni 2010
Det jag kan tänk mig är att fukt genom åren har löst upp limmet(?) som håller innertaket på plats sen lossnar det hela.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 534 Inlägg
3 juni 2010
det jag tror är att när solen ligger på så blir taket uppvärmnt, sen på kvällen /vinter halvåret blir det svalare osv
Och med tiden pallar limmet inte med, därför de släpper, typ nåt sånt

412 Inlägg
3 juni 2010
Mitt satt hur fint som helst tills den dagen jag tvättade när jag hade bråttom, tryckte lite väl hårt så taket 'bucklades in' längst bak sen hade jag en gardin för bakrutan - tur att det är en slit och släng bil.

135
├┼┼
24 R

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 juni 2010
Rökning är döden för skumgummit, det är det skummgummit som pulveriseras så tyget släpper

Jonas

4 005 Inlägg
3 juni 2010
Kasst lim såklart. Volvo suger på att välja lim....

153 Inlägg
3 juni 2010
Rökning! 
Taket satt fint i över 19 år tills jag hade en korkad brud som tände en sigg i baksätet sen lossnade det där och jag säger aldrig mer brudar som röker. luktar för jävligt.  började släppa bara någon vecka efter så. och det satt kvar fram.

Bara plocka ur stolar och plasten runt taket och sen dra ut taket genom vänster bakdörr. har man kombi plockar man ut det genom luckan utan att behöva ta bort stolarna.

3M lim eller Våtrumslim och sen ett tyg man gillar så är saken klart.
Har limmat 3 tak och alla tre sitter kvar ännu. ett är väl 1,5år de andra två har ca 6 månader och det andra 2 månader. alla bilar står ute året om.
Senast redigerat av Swec (3 juni 2010)

Sök