2827
Sök

SAAB9-3 01a trimning

206 Inlägg
5 juni 2010
#21
saab93haha skrev:
FordRSC skrev:
Här har du lite priser från Nordic http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning … sub_page=2 Har själv steg 2.

på steg 1, "Montering ingår alltid hos oss på Nordic." Installerar dom Steg 1 åt mig då också? eller hur funkar de? smile 4,600 får jag betala för en 01a står de smile

Dom provkör, monterar och provkör. Riktgt bra service!

24 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#22
Dom tar 7000 på Maptun för en 9-3 01 hmm, Då är nordic bra mycket billigare!

24 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#23
Kax skrev:
saab93haha skrev:
FordRSC skrev:
Här har du lite priser från Nordic http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning … sub_page=2 Har själv steg 2.

på steg 1, "Montering ingår alltid hos oss på Nordic." Installerar dom Steg 1 åt mig då också? eller hur funkar de? smile 4,600 får jag betala för en 01a står de smile

Dom provkör, monterar och provkör. Riktgt bra service!

Låter dunderfräscht, Detta skall kollas vidare på omgående!

24 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#24
Ennu en dum jävla fråga, hästkrafter, Ger det acceleration eller topphastighet eller både och? haha, som sagt, kan 0.

206 Inlägg
5 juni 2010
#25
hos Maptun får man ju en Maptuner, så man kan återställa till original om man har lust. Den fungerar oxå som felkodsläsare om jag inte har fattat fel.

24 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#26
Kax skrev:
hos Maptun får man ju en Maptuner, så man kan återställa till original om man har lust. Den fungerar oxå som felkodsläsare om jag inte har fattat fel.

Går bilen igenom besiktningen med steg 1 (från nordic) ? :o

206 Inlägg
5 juni 2010
#27
saab93haha skrev:
Ennu en dum jävla fråga, hästkrafter, Ger det acceleration eller topphastighet eller både och? haha, som sagt, kan 0.

Två sidor av samma mynt..

En bil accelererar som mest då vridmomentet på de drivande hjulen är maximalt. Vridmomentet på drivhjulen bestäms av motorns vridmoment och vald utväxling (växel). Ett exempel: 3000 rpm och 200 Nm med utväxling 2:1 (ca tvåans växel) resulterar i 1500 rpm och 400 Nm på utgående axel från växellådan. 5250 rpm och 180 Nm med utväxling 3.5:1 (ca ettans växel) resulterar också i 1500 rpm men hela 630Nm på utgående axel, dvs >50% kraftigare acceleration trots lägre motorvridmoment.
Då motorns effekt inte nämnvärt påverkas av utväxlingen mellan motorns vevaxel och bilens drivaxlar så får således bilen vid en given hastighet kraftigare acceleration om motorn genom val av växel tillåts jobba vid sin maximala effekt än vid sitt maximala vridmoment där den utvecklade effekten är lägre. Högre effekt = högre vridmoment = större kraft (konstant hastighet).

206 Inlägg
5 juni 2010
#28
saab93haha skrev:
Kax skrev:
hos Maptun får man ju en Maptuner, så man kan återställa till original om man har lust. Den fungerar oxå som felkodsläsare om jag inte har fattat fel.

Går bilen igenom besiktningen med steg 1 (från nordic) ? :o

Ja, det ska inte vara några problem. Dom kan omöjligt veta hur mycket effekt du har i bilen.

24 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#29
tack för all hjälp! wink, Nu ska man på bröllopsfest så, Enjoy dagen!


Sök