kallabaz skrev:
FireTraXX skrev:
kallabaz skrev:
Jag gjorde såhär.
Köpte en Yamaha DT som hade brunnit för 2000:- när jag fyllde 15. Gjorde i ordning den så att den fungerade. Sålde den för 11 000:- och köpte en Gilera Runner för 10 000:- som jag sedan sålde till brorsan för 12 000:-
Köpte därefter min första bil, en 740, för 2000:- Sålde den för 7500:- Köpte en 850, osv. Gått vinst på varje byte. Fast nu när man börjat jobba har man blivit lat, och senaste 850n köpte jag för 17 000, körde 5000 mil och sålde för 10 000:- Så jag var ganska nöjd ändå.
Men köpa och sälja fungerar! Och såklart jobba extra.
Bra att jobba i mataffärer mm. Bra OB på kvällar och helger.
Så du sålde en moppe med vinst till din egen bror.
Brotherly love FTW!
Jag sålde den för 2000:- under marknadspriset på den. Tyckte att det var fair. Visst att jag gjorde vinst på den, men det var för att jag hade köpt den väldigt billigt via en kontakt.
Den chansen finns för honom om han vill engagera sig, men det orkade han inte.
Orkar man inte engagera sig, så ska man heller inte få chanserna. Eller har jag fel? Han gjorde en bra affär, men inte riktigt så bra som den skulle kunna ha varit.
Nej, du gör ju som du vill.
Jag hade inte kunnat sälja något till mina bröder med vinst.
Hade bara känts fel.
Men det är ju bara jag.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.