3253
Sök

Råd om koni dämpare tack

Intresseklubben
673 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
Tjena!

Sitter nu och funderar på beställa nya Koni dämpare till min Saab 9-3 -98.

Kollade mellan Koni Sport och Koni FSD. www.koni.se

Jag vill ju självklart ha väghållning samt komforten, och FSD va ju lite mer av det jag ville ha, men självklart innan man köper så vill man ju kolla sig omkring om det är bra eller dåligt eller andra tips på dämpare.

Så snälla, hjälp mig med lite råd och tips eller om ni själva kör med dessa (?).

MVH Andreas

*** edit:

FSD
FSD - Frequency Selective Damping
, är Koni´s senaste teknologi, speciellt utvecklad för att kombinera mesta möjliga komfort med bästa möjliga väghållning.
När tonvikten läggs på väghållningen brukar man få finna sig i att komforten kommer i andra hand. Med Koni FSD gäller inte detta längre!

Koni Sport
Detta är stötdämparna för dig som söker en sportig körupplevelse. Fokus ligger på väghållningen kombinerat med en acceptabel komfortnivå. Sport Short har samma egenskaper men är anpassade för sänkta bilar.

tagit ifrån koni.se 's hemsida.
Senast redigerat av IMPRAZERN (5 juni 2010)

/Mvh Andreas

1 581 Inlägg
7 juni 2010
Också intresserad av feedback om Koni FSD. Mina dämpare verkar inte ta längre, vingligt chassi och stenhårt vid ojämnheter trots orginaldämpare med H&R fjädrar.

Intresseklubben
673 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Fellow skrev:
Också intresserad av feedback om Koni FSD. Mina dämpare verkar inte ta längre, vingligt chassi och stenhårt vid ojämnheter trots orginaldämpare med H&R fjädrar.

smile synd bara att ingen verkar veta något om detta tongue får nästan ta och ringa koni eller bara beställa smile

/Mvh Andreas

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
7 juni 2010
kan ha fel men utifrån texten så får jag för mig att sporten är en kortare variant
alltså arbetar den i rätt område vilket inte en orginal dämpare gör när man sänker

Kör fort så hinner inget hända...

Sök