3572
Sök

Bil Besiktning?

Eliminator
1 441 Inlägg
7 juni 2010
FLindgren skrev:
Ja ta av remmen bara. inte deras sak att bry sig om va den gör där. När den inte fyller någon funktion.

Instämmer, Om det vore så enkelt! wink

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Eliminator
1 441 Inlägg
7 juni 2010
PMPerformance skrev:
sitter den väl dold eller krånligt till? tänkte om den syntes väl? jag höll på att åka på reg besiktning när jag var in med en volvo 945 ltt han trodde vi monterat en ftt turbo med ic därför finns de lite mycke okunniga folk där

lite o.t men visste ni att besiktningen inte får skriva av mätarställningen på ditt fordon står inte någonstans i böcker på stationerna utan de dom gör då är brott mot lagen för egen megtit (stavas) förfarande eller vad den där kränkande lagen heter, då de är uppgifter som skatteverket använder sen vid granskningar, lite intressant faktiskt så jag ska prova de nu när de ska besikta på onsdag.

Det stämmer inte!

Dock finns inget krav på kilometerräknare på en bil.

Vill du inte ha den avläst,så skiter nog bes.gubben i det.
Har du skruvat den, skiter han i det också.

Cykeldator är ej godkänt som hastighetsmätare.

Okunnigt folk eller ej på bilprovningen, stava kan de i vart fall,,, wink

/Tommy.

Eliminator
1 441 Inlägg
7 juni 2010
Schavon skrev:
Det som borde uppmärksammas är hur mycket enklare det kommer bli att ta sig igenom besiktingen nu när det blir "öppen konkurans" i sverige, då det inte längre blir endast Svensk Bilprovning, som står för det.
Jag tror det på gott och ont kommer göra att fler bilar släpps enklare ut på Bes. men det kommer också utgöra många trafikfarliga fordon på vägarna.
Men ett tips , för Bes. gubbar. säg att du jobbar på ett åkeri i den staden du bor i. Det har funkat för mina kompisar & ja har bara nämnt de åkeriet ja jobbat för, så har man fått VIP treatment wink

Tror inte det kommer bli nån skillnad, då de flesta besiktningsmännen på privata bes. stationerna kommer från just bilprovningen.

Varför skulle det vara VIP o komma från ett åkeri? De har oftast de sämsta fordonen (bromsar odyl.)
Tror nog snarare det är tvärtom.

/Tommy.

Speed FMK
849 Inlägg
7 juni 2010
2ooSX skrev:
evilaudio skrev:
MarcusL skrev:

När jag frågade på SBP förra gången jag vart där så sa han att det inte var godkänt iaf, vet inte om det har och göra med storleken eller att den inte är belyst?

Mvh

cykeldator med bakgrundsbelysning är godkänt-

Börjar snart undra om du jobbar som besiktningsman? wink du är med i alla frågor ang bes. och tvärsäker varje gång.

Han har helt rätt iaf. smile

Mvh Ludde

16 197 Inlägg
7 juni 2010
2ooSX skrev:
evilaudio skrev:
MarcusL skrev:

När jag frågade på SBP förra gången jag vart där så sa han att det inte var godkänt iaf, vet inte om det har och göra med storleken eller att den inte är belyst?

Mvh

cykeldator med bakgrundsbelysning är godkänt-

Börjar snart undra om du jobbar som besiktningsman? wink du är med i alla frågor ang bes. och tvärsäker varje gång.

nope de gör ja inte men ja har 2 polare som jobbar på bilprovningen samt att ja har haft cykeldator i en bil.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
7 juni 2010
Sokrates skrev:
Cykeldator är ej godkänt som hastighetsmätare.
/Tommy.

Körde min Orion 2 gången genom besiktningen med cykeldator, ingen klagade. Dock påpekade ena killen att hastighetsmätaren var kaputt. Då sa jag att men jag har ju cykeldator. OK det fungerar också, sa han! En bekant hade bilen innan mig, hon körde en gång igenom med cykeldator big_smile
Senast redigerat av FordRSC (7 juni 2010)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Sök