3623
Sök

Bil Besiktning?

6 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
Ja behöver lite tips på snälla besiktnings gubbar, då ja har en kompressor inbyggd och vill inte ta ut den!...Nån som har tips på nåt snällt ställe som inte vill leka gud o förstöra min dag??
Men som vet hur dom e i årjäng?

Tacksam för snabba svar!

Tack för tipsen!!big_smile
Senast redigerat av Hyper_H2o (4 juni 2010)

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 juni 2010
Om det är byggt så den knappt syns, så kvittar det var du besiktigar. Allt handlar om hur petiga gubbarna är, och hur noggrant dom tittar. Kan gå, kan även gå åt helvete!

4 005 Inlägg
4 juni 2010
Att de ska missa att du har monterat en kompressor gör det nog inte så lätt.

Men i Strängnäs är dem snälla iaf!

tratt
353 Inlägg
4 juni 2010
linuslinje skrev:
Att de ska missa att du har monterat en kompressor gör det nog inte så lätt.

Men i Strängnäs är dem snälla iaf!

har hört att dem är "stränga" där sad förlåt var tvungen. men OT, Lommakillarna är redigt trevliga och snälla och ger gärna beröm!

311 Inlägg
4 juni 2010
På mina senaste besiktningar så har dom inte ens öppnat huven. Det har varit i Tidaholm och Jönköping.
Senast redigerat av BillyBooy (4 juni 2010)

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

?
1 038 Inlägg
4 juni 2010
Lyft av remmen till kompressorn.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

5 089 Inlägg
5 juni 2010
Ja ta av remmen bara. inte deras sak att bry sig om va den gör där. När den inte fyller någon funktion.

\Lindgren

16 197 Inlägg
5 juni 2010
FLindgren skrev:
Ja ta av remmen bara. inte deras sak att bry sig om va den gör där. När den inte fyller någon funktion.

om de ändå vore så lätt...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

642 Inlägg
5 juni 2010
evilaudio skrev:
FLindgren skrev:

Håller med, gubbarna på bilprovningen vet vad de sysslar med och det är lite skillnad på en kompressor som är "urkopplad" än ett par ballaster till eftermonterat xenonljus tongue

5 198 Inlägg
5 juni 2010
BillyBooy skrev:
På mina senaste besiktningar så har dom inte ens öppnat huven. Det har varit i Tidaholm och Jönköping.

Tjänstefel...Dom har saker att kolla där oxå

5 198 Inlägg
5 juni 2010
DanneJ skrev:
evilaudio skrev:
FLindgren skrev:

Håller med, gubbarna på bilprovningen vet vad de sysslar med och det är lite skillnad på en kompressor som är "urkopplad" än ett par ballaster till eftermonterat xenonljus tongue

varför tror folk att de som jobbar på bilprovningen är inkompetenta nollor.. men i de flesta fall så är dom kunnigare är oss själva.

?
1 038 Inlägg
5 juni 2010
evilaudio skrev:

De roliga är att igår snackade ja med en som precis slutat på bilprovningen angående min bil å han nämde samma sak, de är bara att lyfta remmen.

Men de är som vanligt, beror på vem du får som bes, i torsdags skulle ja göra regbes fick ja  anmärkningar på diverse saker bara för att han tyckte bilen gick för bra ändå är den i samma utförande som när dem regbes 2007 förutom att nu sitter IC i fronten istället för ovanpå motorn samt skyddsbur.
Senast redigerat av GTi-R_Danne (5 juni 2010)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

I Am God, My Word Is Law
19 Inlägg
5 juni 2010
Det som borde uppmärksammas är hur mycket enklare det kommer bli att ta sig igenom besiktingen nu när det blir "öppen konkurans" i sverige, då det inte längre blir endast Svensk Bilprovning, som står för det.
Jag tror det på gott och ont kommer göra att fler bilar släpps enklare ut på Bes. men det kommer också utgöra många trafikfarliga fordon på vägarna.
Men ett tips , för Bes. gubbar. säg att du jobbar på ett åkeri i den staden du bor i. Det har funkat för mina kompisar & ja har bara nämnt de åkeriet ja jobbat för, så har man fått VIP treatment wink

2 266 Inlägg
5 juni 2010
sitter den väl dold eller krånligt till? tänkte om den syntes väl? jag höll på att åka på reg besiktning när jag var in med en volvo 945 ltt han trodde vi monterat en ftt turbo med ic därför finns de lite mycke okunniga folk där

lite o.t men visste ni att besiktningen inte får skriva av mätarställningen på ditt fordon står inte någonstans i böcker på stationerna utan de dom gör då är brott mot lagen för egen megtit (stavas) förfarande eller vad den där kränkande lagen heter, då de är uppgifter som skatteverket använder sen vid granskningar, lite intressant faktiskt så jag ska prova de nu när de ska besikta på onsdag.

svetsdiff !!!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
5 juni 2010
PMPerformance skrev:
sitter den väl dold eller krånligt till? tänkte om den syntes väl? jag höll på att åka på reg besiktning när jag var in med en volvo 945 ltt han trodde vi monterat en ftt turbo med ic därför finns de lite mycke okunniga folk där

lite o.t men visste ni att besiktningen inte får skriva av mätarställningen på ditt fordon står inte någonstans i böcker på stationerna utan de dom gör då är brott mot lagen för egen megtit (stavas) förfarande eller vad den där kränkande lagen heter, då de är uppgifter som skatteverket använder sen vid granskningar, lite intressant faktiskt så jag ska prova de nu när de ska besikta på onsdag.

va?
Bara skruva mätaren och åka in så har du 25k mil ist för 50k. så gjorde ägaren efter mig på 940n

2 266 Inlägg
7 juni 2010
ja så kan man göra, för skatteverket får uppgifterna av bilprovningen om hur många mil du åker per år utan att man får veta de och de får dom inte göra. för hur gör dom som använder en cykeldator på sina special gatbilar med egen instrumentering.

svetsdiff !!!

1 489 Inlägg
7 juni 2010
PMPerformance skrev:
ja så kan man göra, för skatteverket får uppgifterna av bilprovningen om hur många mil du åker per år utan att man får veta de och de får dom inte göra. för hur gör dom som använder en cykeldator på sina special gatbilar med egen instrumentering.

Nu är du ute och trampar på den gröna Monarken? Uppgifterna som bes tar går till försäkringsbolaget möjligtvis då du får ange hur många mil du kör per år när du försäkrar fordonet. Skatteverket har inte med nåt och göra..

Angående cykeldatorer i bilarna så är inte detta godkänt..

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

Speed FMK
849 Inlägg
7 juni 2010
MarcusL skrev:

Mvh

Jaså? Och det grundar du på? wink

Mvh Ludde

1 489 Inlägg
7 juni 2010
Bi0HaZZarD skrev:
MarcusL skrev:

Mvh

Mvh Ludde

När jag frågade på SBP förra gången jag vart där så sa han att det inte var godkänt iaf, vet inte om det har och göra med storleken eller att den inte är belyst?

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

16 197 Inlägg
7 juni 2010
MarcusL skrev:
Bi0HaZZarD skrev:
MarcusL skrev:

Mvh

Mvh Ludde

När jag frågade på SBP förra gången jag vart där så sa han att det inte var godkänt iaf, vet inte om det har och göra med storleken eller att den inte är belyst?

Mvh

cykeldator med bakgrundsbelysning är godkänt-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök