3381
Sök

TM racing vs Autotech till v70R FWD?

CREW FTR
435 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Tja

tänkte plocka ut omkring 500-600hk i en v70R vem ska ja välja? TM racing eller autotech?

priserna är nästan desamma!

vill inte ha några paragrafryttare som aldrig skulle slänga i 500hk i en volvo vill bara ha svar på frågan!!

FUCKTARD RACING CREW

509 Inlägg
9 juni 2010
a-tech

CREW FTR
435 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
hehe nu vart de svårt:P

motivering? lutar åt autotech men TMR ligger närmare så de e svårt

FUCKTARD RACING CREW

719 Inlägg
9 juni 2010
Inget fel på autotech men TMR har gjort några riktigt fina byggen

8 253 Inlägg
10 juni 2010
Mina erfarenheter är att autotech är fel folk att ha med att göra, och jag kan inte rekommendera en firma åt någon annan som jag inte litar på själv nåt mer.

213 Inlägg
10 juni 2010
Det bästa var väl när TMR köpa AutoTechs gamla Demo bil för något år sen. smile

388 Inlägg
10 juni 2010
Autotech.

4 586 Inlägg
10 juni 2010
Åkt till båda och kolla vad dom kan erbjuda ta dig senare en funderare. Båda företagen har kunskap så det räcker och blir över. Hur mycket ska du göra själv på bilen ?

1 353 Inlägg
10 juni 2010
golfmk5 skrev:
Tja

tänkte plocka ut omkring 500-600hk i en v70R vem ska ja välja? TM racing eller autotech?

priserna är nästan desamma!

vill inte ha några paragrafryttare som aldrig skulle slänga i 500hk i en volvo vill bara ha svar på frågan!!

låter som ett nice projekt wink
ta kontakt med firmorna, alternativt åk dit på besök, se hur dom bemöter dig och va dom erbjuder sen går du på din magkänsla om vilka som känns bäst,
även om alla säger sitt här inne så ska du lira med företaget också när de gäller ett så pass dyrt o stort projekt..
LYCKA TILL!!
mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
10 juni 2010
Vem du väljer spelar nog ingen större roll, dock får du vara beredd på att duktiga grabbar har mycket att göra och således är leveranstiden lång, ibland jättelång.

(600hk är skitmycket och kräver lite feeling för att det skall funka så du bör/måste ju själv läsa på så pass mycket att du själv i princip bestämmer hela konceptet.  Hurvida du vill ha smidda kolvar eller ej, uppfräst vevhusvent eller ej, bosch eller walbro soppapump etc...   Så när du själv gjort förundersökningen så är ju själva motorbygget inget svårt direkt. dvs bygg motorn själv och spara in arbetskostnaden som kostar minst lika mycket som delarna.)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

719 Inlägg
10 juni 2010
Marlboroman skrev:
Mina erfarenheter är att autotech är fel folk att ha med att göra, och jag kan inte rekommendera en firma åt någon annan som jag inte litar på själv nåt mer.

Kan du inte berätta lite varför du ogillar dem? Har sett dig skriva flera ggr här på forumet att du inte gillar autotech

8 253 Inlägg
10 juni 2010
Vitamin skrev:
Marlboroman skrev:

Kan du inte berätta lite varför du ogillar dem? Har sett dig skriva flera ggr här på forumet att du inte gillar autotech

Klart jag kan det, för det slutar alltid så till skilland från dem som tycker dem är bra som aldrig behöver motivera sig närmare wink Nåväl, det va inte det som skulle diskutera. Men jag kan naturligtvis rota fram ett par exempel ur högen.

Personligen så har juag ju haft så pass tur att jag bara haft bekymmer med beställningar som inte dykt upp förrens efter 2 månaders tjat och dåliga bortförklaringar. Sista jag hanldade därifrån var en koppling. Skickade ner svänghjulet med löfte om att det skulle va tillbaks med nya kopplingen inom 2 veckor. Efter 3 började kontakten med dem eftersom det va lite opanik att få ihop bilen. Och sådär på vårkanten så har dem mycket att göra, så viss försening kunde man väl kanske vänta sig.
Då visar det sig först att dem inte fått det, fast om man sökte på kollinummer så var det uthämtat. Då ändrades historrien till att det hade försvunnit för att sedan heta att dem hade kvitterat ut det med lyckats glömma kvar det på posten..? Men dem lovar att rappa på eftersom det vart sådär, sen följer 5 veckors väntan och ytterligare tjat innan det till slut dyker upp.

Dem har lite konstiga ideer för sig. Matte fick rådet att dra toppbultarna lite extra, och det hade väl kanske varit ett bra råd om det inte vore för att det va original sträckbult. Drar man sån hårdare så sjunker bara realmomentet och toppen sitter sämre samt att det är större risk att bultarna går av.

En annan bekant var jag tvungen att fråga en 5-6 gånger om han drev med mig (vilket jag hoppas han gjorde) då dem talat om för han att ingen 850 med automatlåda hade oljekyl som standrard, vilket dem har. Men det faktafelet bleknar lite i jämförelse mot att samma person där nere, okänt vem även hävdade på fullaste allvar att han var tvungen att köpa ett 3" JT-system av dem och inte JT själva annars skulle motorn rasa. Han behövde ett större system till sin bil, så långt allt rätt men JT systemen är lika oavsett vart man köper dem.

En tredje bekant hade sin bil där i 3 dagar i bänk för mappning utan att dem begrep vad som hände. Jag förväntar mig av en seriös firma att dem ska höra och allmänt känna igen ljudet och effekterna av surge. Inte att kunden ska behöva begära hjälp på forum för att lösa ett sånt grundläggande problem.
Senast redigerat av Marlboroman (10 juni 2010)

202 Inlägg
10 juni 2010
Polaren har en v70r fwd som han låtit tm racing trimma.
Han glider sakta ifrån min bil uppe i fart (505 whp Supra MKIV) så den har ju den effekt du efterfrågar. Han är extremt nöjd med deras jobb och bemötande. Tomas på tm racing är riktigt kompetent. Så mitt val är givet.

388 Inlägg
10 juni 2010
Marlboroman skrev:
Vitamin skrev:
Marlboroman skrev:

Klart jag kan det, för det slutar alltid så till skilland från dem som tycker dem är bra som aldrig behöver motivera sig närmare wink Nåväl, det va inte det som skulle diskutera. Men jag kan naturligtvis rota fram ett par exempel ur högen.

Personligen så har juag ju haft så pass tur att jag bara haft bekymmer med beställningar som inte dykt upp förrens efter 2 månaders tjat och dåliga bortförklaringar. Sista jag hanldade därifrån var en koppling. Skickade ner svänghjulet med löfte om att det skulle va tillbaks med nya kopplingen inom 2 veckor. Efter 3 började kontakten med dem eftersom det va lite opanik att få ihop bilen. Och sådär på vårkanten så har dem mycket att göra, så viss försening kunde man väl kanske vänta sig.
Då visar det sig först att dem inte fått det, fast om man sökte på kollinummer så var det uthämtat. Då ändrades historrien till att det hade försvunnit för att sedan heta att dem hade kvitterat ut det med lyckats glömma kvar det på posten..? Men dem lovar att rappa på eftersom det vart sådär, sen följer 5 veckors väntan och ytterligare tjat innan det till slut dyker upp.

Dem har lite konstiga ideer för sig. Matte fick rådet att dra toppbultarna lite extra, och det hade väl kanske varit ett bra råd om det inte vore för att det va original sträckbult. Drar man sån hårdare så sjunker bara realmomentet och toppen sitter sämre samt att det är större risk att bultarna går av.

En annan bekant var jag tvungen att fråga en 5-6 gånger om han drev med mig (vilket jag hoppas han gjorde) då dem talat om för han att ingen 850 med automatlåda hade oljekyl som standrard, vilket dem har. Men det faktafelet bleknar lite i jämförelse mot att samma person där nere, okänt vem även hävdade på fullaste allvar att han var tvungen att köpa ett 3" JT-system av dem och inte JT själva annars skulle motorn rasa. Han behövde ett större system till sin bil, så långt allt rätt men JT systemen är lika oavsett vart man köper dem.

En tredje bekant hade sin bil där i 3 dagar i bänk för mappning utan att dem begrep vad som hände. Jag förväntar mig av en seriös firma att dem ska höra och allmänt känna igen ljudet och effekterna av surge. Inte att kunden ska behöva begära hjälp på forum för att lösa ett sånt grundläggande problem.

Har säkert 10+ vänner samt mig själv som haft och göra med autotech massvis dels privat och dels genom jobbet utan att kunna klaga på nåt överhuvudtaget dock har jag haft med andra firmor att göra där service och bemötande varit sådär men inte fan skulle jag hänga ut dom då jag vet att andra är positivt inställda till dessa firmor och är helnöjda med dom, och att bli av med ett gott rykte är bra mycket lättare än att skaffa ett men sen finns det ju dom som inte tänker längre än sin egen näsa.

399 Inlägg
10 juni 2010
Har bara erafarenhet hos Thomas på Tm i samband med T-Gul träffen förra somaren. Alla var super trevliga och verkar arbeta väldigt proffsigt!

TM hade ja nog valt.

VOLVO for life

8 253 Inlägg
10 juni 2010
yoppe skrev:
Har säkert 10+ vänner samt mig själv som haft och göra med autotech massvis dels privat och dels genom jobbet utan att kunna klaga på nåt överhuvudtaget dock har jag haft med andra firmor att göra där service och bemötande varit sådär men inte fan skulle jag hänga ut dom då jag vet att andra är positivt inställda till dessa firmor och är helnöjda med dom, och att bli av med ett gott rykte är bra mycket lättare än att skaffa ett men sen finns det ju dom som inte tänker längre än sin egen näsa.

Så med andra ord så får bara nöjda kunder yttra sig om olika företag / tjänster? Det ger ju hela bilden...? Är fullt medveten om att det finns folk som är nöjda med sitt besök i Trollhättan och jag har inte sagt nåt annat heller. Jag svarade på TS fråga ur mitt perspektiv, och som sagt så skulle det aldrig falla mig in att rekommendera någon att vända sig till ett företag eller en person som jag själv inte skulle anlita oavsett hur många andra som är nöjda.

CREW FTR
435 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
Jag kan inte ett skit om det som finns under huven! så mecka med nåt själv finns inte för mig så länge ingen kan hjälpa mig! så firmorna får fixa nyckelfärdigt!

har snackat i telefon med dom båda samt mail och de bemötande ja fått har vart väldigt lika! men me tanke på att TMR ligger bra mycke närmare så lutar de åt dom!

FUCKTARD RACING CREW

388 Inlägg
11 juni 2010
Marlboroman skrev:
yoppe skrev:

Så med andra ord så får bara nöjda kunder yttra sig om olika företag / tjänster? Det ger ju hela bilden...? Är fullt medveten om att det finns folk som är nöjda med sitt besök i Trollhättan och jag har inte sagt nåt annat heller. Jag svarade på TS fråga ur mitt perspektiv, och som sagt så skulle det aldrig falla mig in att rekommendera någon att vända sig till ett företag eller en person som jag själv inte skulle anlita oavsett hur många andra som är nöjda.

Jo just det ur ditt perspektiv och 3 personer till känns ju helt ok?

Ps. golfmk5-Har bara hört gott om TMR men HAR inte själv haft med dom att göra,har du närmast dit känns det ju vettigt att börja där:Ds.

Tunnelmaster
348 Inlägg
11 juni 2010
TM-racing har servat alla mina bilar och svarat på alla mina dumma frågor. Tomas och Magnus på TM-racing har inte gett mig någon anledning att behöva kontakta Atech om något så tyvärr kan jag inte säga hur dom är.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

Sök