Vitamin skrev:
Marlboroman skrev:
Mina erfarenheter är att autotech är fel folk att ha med att göra, och jag kan inte rekommendera en firma åt någon annan som jag inte litar på själv nåt mer.
Kan du inte berätta lite varför du ogillar dem? Har sett dig skriva flera ggr här på forumet att du inte gillar autotech
Klart jag kan det, för det slutar alltid så till skilland från dem som tycker dem är bra som aldrig behöver motivera sig närmare
Nåväl, det va inte det som skulle diskutera. Men jag kan naturligtvis rota fram ett par exempel ur högen.
Personligen så har juag ju haft så pass tur att jag bara haft bekymmer med beställningar som inte dykt upp förrens efter 2 månaders tjat och dåliga bortförklaringar. Sista jag hanldade därifrån var en koppling. Skickade ner svänghjulet med löfte om att det skulle va tillbaks med nya kopplingen inom 2 veckor. Efter 3 började kontakten med dem eftersom det va lite opanik att få ihop bilen. Och sådär på vårkanten så har dem mycket att göra, så viss försening kunde man väl kanske vänta sig.
Då visar det sig först att dem inte fått det, fast om man sökte på kollinummer så var det uthämtat. Då ändrades historrien till att det hade försvunnit för att sedan heta att dem hade kvitterat ut det med lyckats glömma kvar det på posten..? Men dem lovar att rappa på eftersom det vart sådär, sen följer 5 veckors väntan och ytterligare tjat innan det till slut dyker upp.
Dem har lite konstiga ideer för sig. Matte fick rådet att dra toppbultarna lite extra, och det hade väl kanske varit ett bra råd om det inte vore för att det va original sträckbult. Drar man sån hårdare så sjunker bara realmomentet och toppen sitter sämre samt att det är större risk att bultarna går av.
En annan bekant var jag tvungen att fråga en 5-6 gånger om han drev med mig (vilket jag hoppas han gjorde) då dem talat om för han att ingen 850 med automatlåda hade oljekyl som standrard, vilket dem har. Men det faktafelet bleknar lite i jämförelse mot att samma person där nere, okänt vem även hävdade på fullaste allvar att han var tvungen att köpa ett 3" JT-system av dem och inte JT själva annars skulle motorn rasa. Han behövde ett större system till sin bil, så långt allt rätt men JT systemen är lika oavsett vart man köper dem.
En tredje bekant hade sin bil där i 3 dagar i bänk för mappning utan att dem begrep vad som hände. Jag förväntar mig av en seriös firma att dem ska höra och allmänt känna igen ljudet och effekterna av surge. Inte att kunden ska behöva begära hjälp på forum för att lösa ett sånt grundläggande problem.