Det är så att jag äger en Audi a4 2.0 Ts (Quattro) 220 hk som innehar årsmodellen 2008 ! Den andra snubben har en Audi a4 2.0 T 200 hk (utan Quattro) som innehar årsmodellen 2008 !
Nu har denna stad börjat snacka om vilken bil som är snabbast, eftersom att jag har spöat de flesta bilar i min klass samtidigt som denna snubbe "tog över" efter att jag var borta från staden i ett år.
Det så att vi ska göra upp för skojs skull & min fråga är om han ens har någon chans 0-160 ? Hans vänner påstår att hans bil gör 0-100 km/h på 6.9 s vilket är exakt vad min Audi gör dock att jag har Quattro som "boostar" starterna rätt så rejält, medans han antagligen låter däcken spinna.
Någon kunnig som vet?
Hittade lite information om bägge bilarna & allting borde tala för Quattron (Eftersom att dom säger att hans bil gör 6.9 s 0-100 så är jag inte helt säker på om statistiken nedan stämmer, eller så är det bara så att de inte vet vad dom snackar om)
Audi a4 2.0 Ts 220 hk (Quattro) - Information Totalvikt 2 070 kg Acc. 0-100 6,9 sek Topphastighet 243 km/h Vridmoment 300 nm Vridmoment vid varv 2 200 rpm hk vid varv 5 900 rpm
Audi a4 2.0 T 200 hk (utan Quattro) - Information
Totalvikt 1 975 kg Acc. 0-100 7,3 sek Topphastighet 241 km/h Vridmoment 280 nm Vridmoment vid varv 1 800 rpm hk vid varv 5 100 rpm
Om han inte har chippat sin så borde du ta honom rätt bra i starten med tanke på quattro, Fast din bil väger ju ca 100kg mer också jag tror det skulle vara rätt så jämt. 0-100 är det ju bara 0,4s skillnad så det är svårt att säga, iaf för mig som inte har så bra koll på audi.
0-100 har jag genomfört 7.0 som bäst tid med min Quattro. Sträckan vi brukar dra på kommer man max upp till 160-170 km/h så vi får se hur det hela slutar.
Reservdäcket har jag aldrig tagit bort kommer nog heller icke göra det (är lat), men att ha lite tank i bilen, det tricket brukar jag köra med!
Nu har denna stad börjat snacka om vilken bil som är snabbast, eftersom att jag har spöat de flesta bilar i min klass samtidigt som denna snubbe "tog över" efter att jag var borta från staden i ett år.
Denna stad = Malmö? Låter som om du menade en stad på 3000 inv och inte 300000 Men lycka till i racet!
Senast redigerat av FordRSC (9 juni 2010)
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Denna stad = Malmö? Låter som om du menade en stad på 3000 inv och inte 300000 Men lycka till i racet!
Bor i Bunkeflo, men mina vänner finns lite här & där i Malmö, samtidigt som snubben bor på Söderkulla. När det bär av bär det av!
Ändå kul att se att knappt någon kan komma med ett givet svar angående detta.
Du borde ju fatta att det är svårt att svara på en sån fråga. Allt handlar om hur bilen mår, hur man är som förare, väderförhållanden, hur bra däck man har osv osv...
Bor i Bunkeflo, men mina vänner finns lite här & där i Malmö, samtidigt som snubben bor på Söderkulla. När det bär av bär det av!
Ändå kul att se att knappt någon kan komma med ett givet svar angående detta.
Vadå kul o se? Du frågar en sak som med dina uppgifter till grund är omöjlig att svara på.
fwd = mindre drivlineförluster så ungefär samma effekt på drivhjulen medas din också är tyngre. Skulle säga att det är rätt lika till 100 iaf om bilarna körs under liknande förhållanden sedan är det nästan så den bör dra lite bättre.
håller med jimmy.. Men lycka till iaf Som sagt är det vääldigt svårt att veta då det finns en viktskillnad. Du tar han säkert i starten, men finns inget som säger emot att han är ifatt dig när ni ligger på sisådär 2-3