Lonefox skrev:
Sant iofs. MEN vad säger försäkringabolaget om du har grejer med ett listpris för 7K som du har gett 3.5K för och får inbrott efter tex. 18 månader?
Jo de drar bort 10-20% på det pris du gav för produkterna som står på kvittot och när man dås kall ha ut ngt nytt så kanske man inet får tag på ett likadant steg till det priset för det kanske var köpt på en drive/rea/whatever och då står man där med skägget i brevlådan.
PLUS att många MINDRE butiker som inte har möjligheten till rejäla volyminköp inte får grejerna till samma pris som större kedjor som köper in STORA partier på ett annat sätt vilket gör att de antingen säljer med minimal vinst eller får ligga närmare listpriset.
Plus (brasklappen) att ju mer man söker sig utomlands och billiga större kedjor och alltid jagar lägst pris så ökar risken för att de mindre butikerna med mer kunnande tappar mark och till sist försvinner och med dem deras kunskap. DETTA vet du lika väl som jag Frippe.....
Jag tror dem säger att man va smart som köpte steget för 3,5k istället för 7k
Dem mindre butikerna har ju samma MÖJLIGHET att köpa större volymer som större firmor det är bara att säga: hej jag vill ha 100 monoblock och 100basar tre rullar filtmatta istället för hej jo jag vill ha 5steg, 4 basar och lite filtmatta tack.
Folk letar alltid bäst pris, sen frågar man på nätet när man inte får det o funka, hade inte du o tex drönirettab varit så snälla och svarat på frågor om o om igen hade mkt folk stått o svurit i garagen fortfarande över den där röda dioden som lyser argt.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1