Jag har en Volvo s40 T4 som inte laddar som den skall. den laddar ojämnt. den skall ladda 1.3 bar. men laddar 0.8 på första växeln. 2 laddar den 0.9 . sen 3 laddar den 1.2 men efter en viss varv går den ner på 1 bar.
Jag har hört att det är typisk fel på volvo att dom har hål i grenröret under turbo eller var den nu sitter.
momentspärrar på första och andra växeln skulle jag tippa på. brukar vara dte på volvobilarna. Autotech vet jag tar bort detta på varje bil dom chippar. Hör med dom.
kan inte svara till 100% om de finns en givare eller om den går efter hastigheten. min till mitt styrsystem (T5) så kan man med hjälp av t5suite mappa bilen själv, och där inne finns ett alternativ som heter " boost limit in 1st gear och 2st gear "
låter som luftläckage. montera bort tryckröret från turbon och blås in luft och låt en kompis krypa runt och leta läckor.
sen kan det för all del även vara mappat medm indre laddtryck uppe på varv och att man går på med mer tändning istället. lite svåer att veta exakt om det är fel eller rätt med en så pass enkel beskrivning
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-