3624
Sök

Vad tycker ni om denna bil? Bra köp??

205 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
funderar på denna underbara bil (http://www.blocket.se/vasterbotten/Bmw_ … _6&w=2)

vad tycker ni går det att få en e36a snyggare? är den värd 35-70 tusen? låter lite väl billigt? roll

Bärs!
3 456 Inlägg
17 juni 2010
robstar skrev:
funderar på denna underbara bil (http://www.blocket.se/vasterbotten/Bmw_ … _6&w=2)

vad tycker ni går det att få en e36a snyggare? är den värd 35-70 tusen?
låter lite väl billigt? roll

öööhm, jaa.. vart ska man börja...
Ja! Det går absolut att få en E36'a snyggare än så!

Är den värd 35-70k?
Nej, inte enligt mig iaf.

Men visst, slå till du om du gillar't och bilen är sjysst för övrigt.

Garaget.org peakade 2008.

687 Inlägg
17 juni 2010
Det var ju inte det vackraste man sett precis. Priset ska vi ju inte prata om.

806 Inlägg
17 juni 2010
robstar skrev:

vad tycker ni går det att få en e36a snyggare? är den värd 35-70 tusen? låter lite väl billigt? roll

Ja ta av kjol paketet och skaffa några snyggare rims! nej den är värd 25k i mina ögon

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
17 juni 2010
kan säga att jag hade inte gett dom slantarna för den iallafall

132 Inlägg
17 juni 2010
underbar? vart? Ser ju ut som skit bakifrån.

205 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
haha, det var absolut ingen ironi. är det en skämt annons eller är den på riktigt? wink

volvolover
667 Inlägg
17 juni 2010
håller med ovanstående tongue enligt mig så va den ful  tongue

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

132 Inlägg
17 juni 2010
robstar skrev:
haha, det var absolut ingen ironi. är det en skämt annons eller är den på riktigt? wink

Om du nu inte va allvarlig varför starta en tråd om skiten när det finns en redan för lustiga annonser?

Forummoderator
26 373 Inlägg
17 juni 2010
*host harkel*...hahaha..men fy fan. Höll på att svälja tungan pga hur ful den var.
Ägaren hade fått betala mig om jag skulle ta emot den..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

x40
1 209 Inlägg
17 juni 2010
håller med alla skit ful va d..

och håller med pat...

Volvo S40 turbo.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 juni 2010
Men fy fan va illa.... Sen såg jag skärmbreddarna bak. *urrk*

Passar utmärkt in på denna tråden. smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 89&p=1

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
17 juni 2010
e36 + plast = inte snyggt neutral

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

x40
1 209 Inlägg
17 juni 2010
Opelmadness skrev:
Men fy fan va illa.... Sen såg jag skärmbreddarna bak. *urrk*

Passar utmärkt in på denna tråden. smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 89&p=1

det finns nu där... big_smile

Volvo S40 turbo.

2 982 Inlägg
17 juni 2010
bättre o nyare bilder kan skickas? de borde ju förfan sitta uppe på annonsen. tror att det är ngn som drömmer.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
17 juni 2010
35 - 70 000 för en BMW 325 - 91? Redan där bör man leta efter en annan bil.

Utsidan? Tja, tid, arbete och pengar verkar man ha spenderat men slutresultatet är enligt mig bedrövligt. Men alla har väl olika smak smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

205 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
pat skrev:
robstar skrev:

Om du nu inte va allvarlig varför starta en tråd om skiten när det finns en redan för lustiga annonser?

för att surspenor som dig ska ha något att grina åt framför skärmen

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 juni 2010
Bilens pris beror förstås på intresset och därmed är en bil värd vad någon är beredd att betala för den, men rent generellt sänker "fel" typ av styling bilens värde snarare än höjer det.

Som skrivits ovan, en 325i-91 är inte värd i närheten av de summorna och andrahandsvärdet på det som är gjort är inte i närheten av nypriset. Sedan vet jag inte hur högt jag värderat en bil som någon uppenbarligen skruvat isär och ihop igen, hur är jobbet gjort och hur kompetent är byggherren egentligen?

Men om jag tyckt den sett bra ut, och om jag värderat styling och det ljud som installerats i/på den bilen (Vilket jag absolut inte gör...) så hade jag kanske tyckt den varit värd 30.000:- som mest. Och att själva bilen i sig är värd kanske 20.000:- av detta pris, 12.000mil är ingenting för en sådan nämligen. Är bara en ren uppskattning, men kan kanske vara till hjälp?

Men 35-70.000:-? Aldrig i livet smile

*Dessutom är det dags för besiktning, den har som mest tre månader på sig för skatt och besiktning. Sedan är det import, behöver inte vara något fel med det men för att den påstått låga mätarställningen skall vara värt något måste den kunna strykas.

Sedan är där bytt motor med, och det är ett varningstecken. M50-sexan tål en jävla massa stryk, så vad tog död på den gamla motorn? Att den nya motorn (förhoppningsvis) är ok är inte nödvändigtvis detsamma som att växellåda, bakaxel med mera inte är utslitet, vilket mycket väl kan vara fallet om den buskörts (Vilket är högst troligt med en gammal motorstark Bmw med en ung ägare).

Nej, ovanstående uppskattning i priset var om den var en ok bil med 12.000 garanterade mil på mätaren. Men ett buskört exemplar i det skicket, med den stylingen och med en suspekt mätarställning är förmodligen i praktiken omöjlig att sälja idag.

Oavsett så är tipset att undvika bilen om du inte fallit pladask för utseendet, men även om så är fallet så tänk på att du skall sälja den en dag du med!
Senast redigerat av Rquired (17 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök