3241
Sök

Hur kommer man åt bulten under baksätena?

30 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
Tjena. Har en golf  vr6a. Ska jorda vid bulten under "mitten" sätet. Men jag kommer fan inte åt bulten. Har försökt med alla verktyg jag har. en vanligt skifnyckel är för bred för att komma mellan. Någon som har ett förslag?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 juni 2010
går det inte att ta bort baksätet? eller ett spärrskaft med hylsa borde ju funka om man trixar lite?

30 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
Får inte bort ryggstöden. Jo men jag kommer inte emellan dom två sakerna man sätter in bältet i. Dom sitter så jävla nära den där muttern så kommer inte emellan med nått verktyg:/

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 juni 2010
hmm knepigt. kan ta ur själva sitt delen i våran bil på max 5 sekunder haha bara 2 chlips. bältet har låst sig 2 ggr i den andra audin i nedfält läge & då fick vi böka som fan med spärrskaft för att komma ner till troligtvis samma bult som du, men det är ju inte samma på alla bilar.

Vet inte riktigt vad du kan göra, går inte be en polare bända isär sätena eller nått så du kanske komer åt bättre? eller om du jordar på något annat ställe i skuffen iställer? smile

30 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
Jo. har ju haft jordat bakom baklampan. men det är inte så bra tydligen. Men har ingen aning om vart jag bör jorda annars:p

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 juni 2010
du kommer inte åt att plocka bort inredningen lite i skuffen? borde finnas en massa plåt och fästen att jorda i. om du inte borrar ett nytt hål på något smart ställe och fäster där. gjorde så på audin när vi jordade. vad är det för fel på bakljuset då? eller varför skulle det inte gå där? plåt som plåt eller? tongue

Sök