2577
Sök

940 turbo- 96 tvärdog.

14 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
#21
kom på en sak! tomgången var innan bilen dog väldigt orolig och kunde svaja från 500 - 3000 varv.
testade att rengöra tomgångsmotorn och leta efter vakuumläckor men fick aldrig riktigt till det, kan det har någonting att göra med bränsleboxen?

/Gustav

14 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
#22
ingen som vet om det har någonting att göra med att bränsleboxen har farit?

14 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
#23
kommigen nu! har updates!big_smile
Bilen startade igår efter att ja bytte tändmodulen och satte tillbaka orginalboxarna. problemet är att den puttrar igång och hackar ungefär som en gammal traktor.

När man gasar varvar den upp till ca 1500 för att sedan misstända som satan.
det verkar också som att den enbart får luft ifrån hålet där röret till avgasreningen ska  sitta som nu är bortplockat.. när man täpper till hålet med fingret stryps motorn och dör, lite bättre blev det dock när ja slet av laddluftsröret till insuget men ingen jätteförbättring.

kan detta ha någonting med tändinställning å göra eller är det spjälllägesgivaren som spökar?

/Gustav

15 Inlägg
17 juni 2010
#24
jag tror de är bränslepumpen den e väldigt känslig när man har kört slut bensinen i tanken, där kommer in luft sen skär den direkt..

/danne

173 Inlägg
18 juni 2010
#25
prova nya tändstift  hade en 945Ft 96a i skolan där ja går och då var det gnista och fick soppa men inte ville tända vi böt stift och då startade den så tydligen så hade alla stift blevit kassa så värt att prova

14 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
#26
jo tändstiften är bytta! men det där med soppapumpen, hur kan man få reda på om nån av dom har farit? det ända jag vet är att någon pump där bak klickar till när man vrider på nyckeln.

/Gustav

1 738 Inlägg
18 juni 2010
#27
gustaw skrev:
jo tändstiften är bytta! men det där med soppapumpen, hur kan man få reda på om nån av dom har farit? det ända jag vet är att någon pump där bak klickar till när man vrider på nyckeln.

/Gustav

1. Ta bort soppaslangen innan pumpen under föraren. kommer det en en stråle som orkar pissa 20cm är den hel
2. Ta bort soppaslangen efter pumpen under föraren. Samma där kommer det en skapligstårle så funkar allt.

Räcker att bara vrida nyckeln på 2:a läget när ni provar detta, behöver ej starta alltså

På vissa nyare 940 sitter det endast 1 pump, och den sitter i tanken. Kolla även bränslerelä, säkring och byt soppafilter

MVH
Senast redigerat av 940RDALLE (18 juni 2010)


14 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
#28
man tackar! ska kolla det imorron! men bränslerelät är kollat och har även testat koppla förbi relät.
har fått ett nytt soppafilter så då kan ja byta det i samma veva.

/Gustav

15 Inlägg
20 juni 2010
#29
ja starta tändningen så kommer du höra att pumpen går ingång, gör den inte de så be ngn knacka på den med en hammare elr ngt.. de som hörs där bak e e den pumpen där bak den ska höras:)

10 287 Inlägg
20 juni 2010
#30
Danne, han har en 96:a, dvs nya chassiet med bara en bränslepump i tanken och ingen under bilen. Det är typ svårt att knacka på pumpen inne i tanken med en hammare...tongue

Han bör däremot mäta sopptrycket på ventilen på fuelrailen.

/Göran

danne1991 skrev:
ja starta tändningen så kommer du höra att pumpen går ingång, gör den inte de så be ngn knacka på den med en hammare elr ngt.. de som hörs där bak e e den pumpen där bak den ska höras:)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
20 juni 2010
#31
Orginalboxarna? Är bilen trimmad på något sätt?

/Göran

gustaw skrev:
och satte tillbaka orginalboxarna.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök