3231
Sök

Protect lyser vid belastning!

Thunderstruck!
7 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Hej!

Jag har byggt lite ljud i min V70 -07
Det är 2 st. MDS Audiophile 12" som drivs med ett MDS AC-4 slutsteg. Strömkablarna är 21 kvadrat (har jag för mig, men minst i alla fall.) och lågnivån är kopplad till orginalstereon med ab lågnivåadapter.
Men problemet är att när jag vrider upp volymen så att grejerna får arbeta på så dör basarna, kommer igång några sekunder för att sedan dö igen, När detta inträffar så tänds protect-lampan på slutsteget.
När man sedan vrider ner volymen så slutar det men börjar direkt igen när man vrider upp volyman igen.
Jag har mätt upp strömen fram till slutsteget och det är ca. 14 volt, pisplayen på kondensatorn visar samma spänning men på displayen på slutsteget så visar den bara 10 - 11 volt.
Någon som vet vad jag har problem? Vill ju kunna spela ordenkligt med grejerna...

107 Inlägg
27 juni 2010
Jag kan förstå att du vill kunna spela på med grejerna. Testa koppla förbi kondingen, fungerar de bättre då så byt konding. hur många ohm ligger basarna på?

Thunderstruck!
7 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
Problemet fanns innan jag satte dit kondensatorn.
Jag minns inte hur många ohm dom ligger på...

107 Inlägg
27 juni 2010
det kanske du borde kolla upp så att de inte ligger under 2 ohm. Tror nämligen inte att de steget klarar de.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 juni 2010
Hur ser jordningen av steget ut?
Senast redigerat av ChriZtoffer (27 juni 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök