3685
Sök

nerlagt :), lås.

2 924 Inlägg
29 juni 2010
Den där bilen kommer garanterat bli inlöst!

12 år gamla, vanliga bilar räcker med hälften av det där för att bli inlöst och mkt pga att FB offereras höga kostnader för ex bara lackning + allt annat.

Om jag inte minns fel så blir det inlösen om reparationen övergår 25% av bilens värde eller om det är ännu lägre... och du bör minst ha en 20.000kr-skada enligt FB normer.

~ Life is short, have FUN! ~

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Tack Peegee!!

Så du och Hamliton ligger på samma, att jag får ut mellan 15-25k i såna fall borde det ju nästa bli i såna fall?

Men man kan alltid hålla tummarna att den kommer tillbaka ;p

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Har suttit och räknat lite på vad delar kostar å det kommer kosta -

Kylare - 2700
Strålkastre - 300
Motorhuv - 400
Kylarfläkt - 200
Blinkers - 100

3700,

Sen lackering av huven kommer väl kosta 5000.

8700 + jobb?? smile

Så slut summan kan sluta på 15 000 hmm, om man gör de på firma! tongue

873 Inlägg
29 juni 2010
låer som det inte skulle löna sig att laga saaben , köp nå nytt att trimma styla istället , varför inte en japan så kan du slänga på japs dämpare utan att få kritik smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
NOOX, detta kommer bli bra.. Har en polare som jobbar på bilverkstad som ska snacka med sin chef om vi får stå där en helg och fixa detta. Och då blir slutsumman runt 8-10k, så om inte billigare!

Krom-fascisten
439 Inlägg
29 juni 2010
Det blir skroten för den där, såvidare du inte själv lagar upp den.
Kom ihåg att om bilen är trimmad eller olagligt modifierad på annat sätt så har inte FB någon skyldighet att betala ut några försäkringspengar alls.

Rumpmas
3 860 Inlägg
29 juni 2010
Jag krockade med min bil i vintras, en lättare sammanstötning snett framifrån i 20-25 km/h. Mitt försäkringsbolag fick betala drygt 28 000 för att sätta på en ny frontspoiler, lacka och rikta huv + skärm och byta strålkastare och blinkers. Det sticker iväg rätt snabbt, och FB lämnar inte in bilen på den billiga verkstaden runt hörnet...
Den understa bilden föreställer bucklan jag gjorde i Kamikaze-tantens Golf.

slaktarn skrev:
Jag tänkte först bara att det här händer fan inte, men det gjorde det, så det är väl bara att skratta åt det. Inte de bilderna man helst hade fått möjlighet att lägga upp.

http://i48.tinypic.com/2z87zfl.jpg

http://i45.tinypic.com/2w6hssy.jpg

http://i47.tinypic.com/2chp5kp.jpg

Jag kom körande i en rondell i ca 25 km/h och blinkade ut och började svänga, varpå den av solen bländade damen som skulle in i rondellen körde ut rakt framför mig. Inte en suck att bromsa. Som tur var klarade sig Grålle synbart bättre än hennes DKW Golf, som fick hela bakre skärmen och dörrsidan intryckt en decimeter. Spoilern och blinkersen borde väl inte vara så svårt att få bytt, eller kanske t o m lagad i spoilerns fall, men att skärmen sticker upp en cm ovanför huven oroar mig. Nu får man säkert en Ford Ka eller Prius eller något annat manligt att ratta i någon månad. Tur i oturen är ju att skuldfrågan är solklar, och damen ifråga dels verkade ärlig och dels ha sitt på det torra ekonomiskt, så något trassel förväntar jag mig inte.
Senast redigerat av Andromeda (29 juni 2010)

Sök