brother_david skrev:
Bambarabammmmmm! Slänger la in en liten update
För det första fick jag en väldig sommarkänsla ev den här lilla filmen, BDC 2010:
http://vimeo.com/12196170?hd=1Jajemen har varit ute och hunnit lufta Gröna bönan lite
Haft en mängd problem efter det men som nu kanske, kanske är fixade. Avgassidans kamdrev hade vridit sig några grader fel så att jag fick inte gången som jag ville, Nissan har bestämt att sätta en gigantisk kamlägesgivare ivägen för att kunna se drevet rakt på dessutom men nu är det fixat
Utöver det kom strömmen till en aluftmängdmätaren lös, kortslöt mot bakre turbon, sköt säkringen och gav reläet en fin smäll så tills jag får tag på ett nytt får jag dra säkringen för att få av strömförsörjningen till motor och ECU
Åker på att tap'a ur en grenrörsbult till bakre grenröret också, bestämt sig för att ge upp så låter den lite mindre 'sex'igt
Annars är en spole dålig till ettans cylinder men men va tusan, bilj*keln rullar!
Tog en 'våga ladda 1 bar'-runda, blev vettskrämd när jag klev på gasen lite hårdare på trean, lämnade några svarta spår bakom mig, vet inte vad det var
Tänkte ta de lugnt så fyran får vänta tills man lärt känna allt lite bättre.. Den där 38mm wastegaten lär väl flyga all världens väg snart, blir att uppgradera till 60mm så fort som möjligt med tanke på hur den skrek vid belastning
Hade lite dåligga vibbar om diverse träffar, om man skulle hinna eller inte men nu har ja lite 'good confidence', måste ju fräsa lite, en rejäl inmappning så blir det åka styggt!