3873
Sök

Xabin och Brother_David bygger TT Supra och TT Skyline

85 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
F*n va du va snabb!! Tog ju bort det inlägget och gjorde en saga istället big_smile

Varför är säsongen kanske redan slut, låter inte så kul??

Dennis skulle ut och gå.
Efter en liten stund blev han hungrig.
När han kom över ett krön såg han en kiosk.

Han sprang så snabbt han kunde.
Alldeles precis innan han kom fram...
RAMLADE HAN!

Snopet sa räven som tittade på.
Tog sin promenadkäpp och gick fram till kiosken.
Apelsin, skrek räven!
Roger som äger kiosken såg vad som hade hänt och gav räven en apelsin.
Ta den här Dennis, sa räven
Ack så snäll du är räven! sa Dennis.
Tro det eller ej men den här sagan har ett budskap.
Senast redigerat av brother_david (11 april 2010)

hellaflush!
1 266 Inlägg
11 april 2010
den har startat! big_smile

85 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Grattis!

Som vinst får du en.. Apelsin tongue

Jag är grymt nöjd, men nu ska jag köpa slängklämmor för när oljetrycket ökade tryckte den av en slang till värmeväxlaren och tömde ur sig det mesta av oljan på golvet! Lite lätt ojämn tomgång med tanke på att det troligtvis är 10 slanganslutningar på insuget som är öppna och att luftmängdmätarna faktiskt inte sitter innan insuget utan bara öppet ute i nowhere men det är småsaker nu!

Lastbilschaffis
811 Inlägg
11 april 2010
ibland har jag mina stunder då man är snabb tongue

177 Inlägg
20 maj 2010
såå snygga bilar big_smile kom ut med en ny video snart;)!

391 Inlägg
27 maj 2010
Gör en liten uppdate min Kardan har skickats nu äntligen big_smile

Sen hoppas jag David får ordning på sin så kan kan köra lite på JDM Faceoff på Kinnekulle den 18e juni
big_smile

142 Inlägg
27 maj 2010
Hörde ryktas om att David varit ute och provkört, fan vad fränt!
Hoppas ni blir med på JDM Face off smile

391 Inlägg
29 maj 2010
ja jag hoppas det med big_smile

Mina stackar kom nu bearbetade och klara nu ska det beställas lager och ny oljepump som ska uppgraderas lite big_smile

MitsuNörd
880 Inlägg
30 maj 2010
JDM Face off är väl på Mantorp `?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

172 Inlägg
1 juni 2010
Evolution_6SiC6 skrev:
JDM Face off är väl på Mantorp `?

Även på Kinnekulle den 18 Juni big_smile

// Stefan - Mariestad \\
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96
# Hyundai i40

85 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Bambarabammmmmm! Slänger la in en liten update smile
För det första fick jag en väldig sommarkänsla ev den här lilla filmen, BDC 2010:

http://vimeo.com/12196170?hd=1

Jajemen har varit ute och hunnit lufta Gröna bönan lite tongue Haft en mängd problem efter det men som nu kanske, kanske är fixade. Avgassidans kamdrev hade vridit sig några grader fel så att jag fick inte gången som jag ville, Nissan har bestämt att sätta en gigantisk kamlägesgivare ivägen för att kunna se drevet rakt  på dessutom men nu är det fixat smile Utöver det kom strömmen till en aluftmängdmätaren lös, kortslöt mot bakre turbon, sköt säkringen och gav reläet en fin smäll så tills jag får tag på ett nytt får jag dra säkringen för att få av strömförsörjningen till motor och ECU hmm
Åker på att tap'a ur en grenrörsbult till bakre grenröret också, bestämt sig för att ge upp så låter den lite mindre 'sex'igt wink Annars är en spole dålig till ettans cylinder men men va tusan, bilj*keln rullar!

Tog en 'våga ladda 1 bar'-runda, blev vettskrämd när jag klev på gasen lite hårdare på trean, lämnade några svarta spår bakom mig, vet inte vad det var tongue Tänkte ta de lugnt så fyran får vänta tills man lärt känna allt lite bättre.. Den där 38mm wastegaten lär väl flyga all världens väg snart, blir att uppgradera till 60mm så fort som möjligt med tanke på hur den skrek vid belastning big_smile

Hade lite dåligga vibbar om diverse träffar, om man skulle hinna eller inte men nu har ja lite 'good confidence', måste ju fräsa lite, en rejäl inmappning så blir det åka styggt!
Senast redigerat av brother_david (2 juni 2010)

391 Inlägg
2 juni 2010
brother_david skrev:
Bambarabammmmmm! Slänger la in en liten update smile
För det första fick jag en väldig sommarkänsla ev den här lilla filmen, BDC 2010:

http://vimeo.com/12196170?hd=1

Jajemen har varit ute och hunnit lufta Gröna bönan lite tongue Haft en mängd problem efter det men som nu kanske, kanske är fixade. Avgassidans kamdrev hade vridit sig några grader fel så att jag fick inte gången som jag ville, Nissan har bestämt att sätta en gigantisk kamlägesgivare ivägen för att kunna se drevet rakt  på dessutom men nu är det fixat smile Utöver det kom strömmen till en aluftmängdmätaren lös, kortslöt mot bakre turbon, sköt säkringen och gav reläet en fin smäll så tills jag får tag på ett nytt får jag dra säkringen för att få av strömförsörjningen till motor och ECU hmm
Åker på att tap'a ur en grenrörsbult till bakre grenröret också, bestämt sig för att ge upp så låter den lite mindre 'sex'igt wink Annars är en spole dålig till ettans cylinder men men va tusan, bilj*keln rullar!

Tog en 'våga ladda 1 bar'-runda, blev vettskrämd när jag klev på gasen lite hårdare på trean, lämnade några svarta spår bakom mig, vet inte vad det var tongue Tänkte ta de lugnt så fyran får vänta tills man lärt känna allt lite bättre.. Den där 38mm wastegaten lär väl flyga all världens väg snart, blir att uppgradera till 60mm så fort som möjligt med tanke på hur den skrek vid belastning big_smile

Hade lite dåligga vibbar om diverse träffar, om man skulle hinna eller inte men nu har ja lite 'good confidence', måste ju fräsa lite, en rejäl inmappning så blir det åka styggt!

JOBBA JOBBA JOBBA big_smilebig_smilebig_smile den är snart igång och går som HE?%)& big_smile

Uppdate Supran Tilton 3-skivig koppling beställd..
Senast redigerat av Xabin (2 juni 2010)

71 Inlägg
6 juni 2010
brother_david skrev:
Tog en 'våga ladda 1 bar'-runda, blev vettskrämd när jag klev på gasen lite hårdare på trean, lämnade några svarta spår bakom mig, vet inte vad det var tongue Tänkte ta de lugnt så fyran får vänta tills man lärt känna allt lite bättre..

Skäms... allt eller inget! ;P Blir säkert en rolig bil när den är ute, går som den ska och går brett på vägarna wink

391 Inlägg
20 juni 2010
Uppdate supran

Twinturbokittet sålt
1600cc spridarna sålt
Eagel stackarn sålt

Nya turbos beställt på måndag nu ska det plockas 1000hk++++++ big_smile
hoppas block och lådan håller bara :S

172 Inlägg
30 juni 2010
Xabin skrev:
Uppdate supran