3398
Sök

Motorn Skvättar Olja när man öppnar locket.

215 Inlägg
28 juni 2010
Hans far tar inte bort locket utan bara lossar på det. ligger locket kvar så mår motorn bra. hoppar locket så är en kolvring dålig eller vevhusventilationen dålig.

36 Inlägg
30 juni 2010
vad har egentligen ens en dålig kolvring med att de skvätter olja att göra ?:S är en ring dålig så börjar bilen ryka å blir svagare , inget annat

Driver
2 111 Inlägg
30 juni 2010
Kan inte annat än älska denna och liknande trådar.

"Varför rinner vattnet ut när jag rycker av nedersta kylarslangen? Är kylaren slut då??"

...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
30 juni 2010
Janken skrev:

"Varför rinner vattnet ut när jag rycker av nedersta kylarslangen? Är kylaren slut då??"

...

lol Ja det finns pärlor... smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

76 Inlägg
30 juni 2010
finns ju andledning att locket sitter där för det antagligen inte ska skvätta ut eller komma ner skit.. kamen gör ju att oljan skätter ut.. helt orimligt enligt mej om den teorin inget att oroa sej för    alla bil märken har inte oljepåfyllningslocket på samma ställe häller så tycker det låter pukat

13 Inlägg
2 juli 2010
Oj oj oj... Är detta sant? Har vi ens varit på månen???

Det är bara skruv å mutter-hur svårt kan de va?

5 198 Inlägg
2 juli 2010
chargoholic skrev:
Oj oj oj... Är detta sant? Har vi ens varit på månen???

No way,, det är oxå bara en teori liksom locket..

739 Inlägg
2 juli 2010
Opelmadness skrev:
Janken skrev:

...

lol Ja det finns pärlor... smile

+1

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 juli 2010
tobbeh78 skrev:
Min gamla mazda la av om man skruvade av oljelocket, om det var fel på den kan jag inte svara men den  gick tyst o fint i motorn så..

det var för att den använde undertycket i vevhuset till tomgången, samma på bmws äldre motorer typ M20 blocken

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

I got Dubs!
2 423 Inlägg
2 juli 2010
Skitsnack, den motorn rullar långt om du servar den

772 Inlägg
2 juli 2010
Om du är osäker på om motorn inte är den bästa.
Så gör ett komptest, är det testet bra, samt att bilen inte visar några
felkoder så har du inga problem med motorn.

Se att motorn är kass genom att öppna motorolja locket och köra motorn är inte speciellt
säkert test.

1 174 Inlägg
2 juli 2010
nej det är inget fel med det. Troligen så är det kamaxeln som skvätter. om det inte är det så kan det ju typ bara vara ventilerna som släpper igenom olja?

Supraman
2 300 Inlägg
2 juli 2010
lgt533 skrev:
Hej! Har köpt en Toyota Yaris 1.3 VVTi 02, när jag visade den för min farsa om vad han tycker om bilen? så öppnade han olje locket för motorn och bad mig starta bilen, den skvättade ut lite motorn olja och då sa farsan att motorn är svag på den (14500 mil) Han säger att det är tecken på att motorn börjar bli svag, det var så här han testade bilar för 25 år sen på hans tid, det är väldigt stor skillnad mellan bilar för 25 år sen & dagens. Så jag undrar om det han sa stämmer?

Tror inte du ska lyssna så mkt om vad han säger.

dels så vad jag läaser så e de inget som helst fel på din bil samt att på 25 år händer mkt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 489 Inlägg
2 juli 2010
Ja fy helvete, detta tog ju priset

• Även den starka måste ta i när han skiter

687 Inlägg
3 juli 2010
Haha, det finns nog inget annat som det finns lika mycket teorier om som bilar.

375 Inlägg
3 juli 2010
Självklart skvätter det lite olja när motorn är igång, pga kamaxeln.
Doppa ett sugrör i en milkshake, ta upp och börja veva så ska man nog se att även milkshake skvätter runt wink

Nåväl, prat ang vevhusventilation. Om vevhusventilation är igentäppt/dålig, så räcker det mer än väl att ta bort oljestickan. Då ska trycket pysa igenom där och det hör man tydligt då. Då slipper man leta i trånga utrymmen vart vevhuserventilatione sitter wink

ingen aning
687 Inlägg
3 juli 2010
det finns ju också åklagare och åklagare..
ena tvättar händerna före toaletten och den andre efter..

även zebran har sina fläckar

Sök