3785
Sök

vars sitter tändningbox på 940?

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
vars sitter tändningbox på 940 llt..

90 Inlägg
1 november 2006
Den sitter på högra A-stolpens insida längst ner ungefär vid passagerarnas fötter.
Mvh Christian

Hällre sist än saab!

10 287 Inlägg
1 november 2006
Ehh...nej,

Under rattstången.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
okey, de brevid passagerar benen är ju bränsle ju, har redan chippat den boxen med viking, men nästa fråga.. e de mycket chansning på att chippa tändboxen på min bil? somliga säger att man lätt skjuter motorn då..
är det så känsligt?

10 287 Inlägg
1 november 2006
Vadå skjuta motorn för att man ser till att man får en tändkurva som är bättre anpassad för trimning....

Tvärtom så är det så att det är i tändboxen som dom stora vinsterna sitter. Ta tex när jag körde 8V på min 940 och tre grader i tändlägesskillnad på maxlast gjorde 20kW mera effekt. (hade 360Hkr då).

Men det är klart, gör man fel med mycket pulver i motorn så skjuter man den blixtsnabbt om man är ute och cyklar.

/Göran

air_denka skrev:
okey, de brevid passagerar benen är ju bränsle ju, har redan chippat den boxen med viking, men nästa fråga.. e de mycket chansning på att chippa tändboxen på min bil? somliga säger att man lätt skjuter motorn då..
är det så känsligt?

(Groucho Marx).

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
okey, men alltså Göran Viking sa att han hade flera olika varianter på tändchip.. men alltså jag har bara bytt kamaxel samt soppachip, ger ett tändchip alls någon märkbar skillnad då?

10 287 Inlägg
1 november 2006
Jodå, visst gör det skillnad, men vinsterna kommer när man dessutom byter turbo eftersom orginal turbo slutar andas runt 230Hkr. Men jag själv skulle nog vänta med det om jag "bara" körde orginal turbo.

/Göran

air_denka skrev:
okey, men alltså Göran Viking sa att han hade flera olika varianter på tändchip.. men alltså jag har bara bytt kamaxel samt soppachip, ger ett tändchip alls någon märkbar skillnad då?

(Groucho Marx).

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
okey okeyt,, men funderar ändå på tankarna på ett helt sprut så behöver nog inte ens fundera nå mer kring tändchip då.. // Dennis

Sök