3408
Sök

Manuell Låda Camaro RS 1967

Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#1
Jag går i tankarna om att importera en Chevrolet Camaro RS 67:a. I bilen sitter en 327:a small block med en manuell låda.
Min fråga är vad det kan vara för låda tro? 4 vxl? Är det bra/dåligt med manuell låda i en gammal Amerikanare? Slits dom kanske fortare? Måste la suttit olika i olika modeller, finns i så fall en som är bättre att ha i en den andra. Vad heter de olika vxllådorna osv?

Jätte tacksam för lite info om detta!

MVH

Wrooom!

Eliminator
1 441 Inlägg
8 juni 2010
#2
Hej.

Det finns en låda som heter T5 Worldclass (5 vxl) som är populär att montera in på gamla jänkare.
Finns att köpa till de flesta bilmodeller.
Tror priset med allt inräknat hamnar runt 30k, inkl. hydraulisk koppling.
Finns även en T56 finns (6vxl) lite dyrare dock.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#3
Sokrates skrev:
Hej.

Det finns en låda som heter T5 Worldclass (5 vxl) som är populär att montera in på gamla jänkare.
Finns att köpa till de flesta bilmodeller.
Tror priset med allt inräknat hamnar runt 30k, inkl. hydraulisk koppling.
Finns även en T56 finns (6vxl) lite dyrare dock.

/Tommy.

Tack så mycket för svar!

Men, dom här lådorna gick inte att få från början? Dom sitter aldrig i orginal?

Wrooom!

Eliminator
1 441 Inlägg
8 juni 2010
#4
Nej, det är en modern låda, så vissa modifieringar krävs, sprängkåpa, ev. modifiering av kardan.
Tyvärr är jag inte så påläst på Cheva, så jag kan inte uttala mig om den sittande lådan.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#5
Sokrates skrev:
Nej, det är en modern låda, så vissa modifieringar krävs, sprängkåpa, ev. modifiering av kardan.
Tyvärr är jag inte så påläst på Cheva, så jag kan inte uttala mig om den sittande lådan.

/Tommy.

OK! Bra att veta om dessa lådor i fall att orginallådan skulle rasa smile Eller om man kanske vill ha en lite mer bränslesnål bil? =P
Men tänkte i första hand ta reda på lite info om den/dom orginala lådorna i Camaro 67.erna!

MVH

Wrooom!

4 Inlägg
11 juni 2010
#6
Min bror har en ss 67a. och i den satt de orginal en 4vxl saginav låda. de va bara skräp. efter tredje lådan satt han dit en munchi m22.


Kvinnlig fartdåre
48 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
#7
Nylund_ skrev:
Min bror har en ss 67a. och i den satt de orginal en 4vxl saginav låda. de va bara skräp. efter tredje lådan satt han dit en munchi m22.

Tack tack! Bra att veta. Kanske en automatlåda inte är helt fel ändå då...

Wrooom!

Meister
6 763 Inlägg
11 juli 2010
#8
VOLVOlution skrev:
Nylund_ skrev:
Min bror har en ss 67a. och i den satt de orginal en 4vxl saginav låda. de va bara skräp. efter tredje lådan satt han dit en munchi m22.

Tack tack! Bra att veta. Kanske en automatlåda inte är helt fel ändå då...

M20, m21 och m22-lådorna ska tåla ganska mycket stryk så det borde inte vara några större problem. Skillnaden mellan de lådorna är utväxlingen



Sök