Har en 9-3 Aero -03 med Infotainment premium 150 system och ska nu koppla in baslåda+ slutsteg och undrar om det är komplicerat att koppla in eller om de går lätt å göra själv hemma. För har ingen större lust å lämna bilen till BRC å låta dom ta 2000kr.
Enligt mig så har du egentligen bara ett alternativ, ta signal från dörrhögtalarna (den enda signalen som är "fullregister"). Går att sno från kablarna innan dom går ut i dörrarna så det är inte jättesvårt, tar dock en stund första gången och är lite trångt.
Om du har ett steg som tar högnivå in så kan du bara dra kablarna till det, annars så lär du koppla in en hög till lågnivåomvandlare mellan för att få ut en lågnivåsignal. Om du ska göra det så kan jag rekommendera den här omvandlaren då den ger ut både lågnivå och remote.
Okej, Låter meckigt^^ och eftersom jag inte är någon expert på sådant så hoppar jag nog de, om de inte finns något enklare sätt så överlåter jag jobbet åt BRC.
Okej, Låter meckigt^^ och eftersom jag inte är någon expert på sådant så hoppar jag nog de, om de inte finns något enklare sätt så överlåter jag jobbet åt BRC.
nope de finns inget annat vis.. just därför de kostar en slant att göra de.
Nja det räcker med en enhet för ca 1500kr för att få bättre ljud och mer inställningsmöjligheter än original. Min gick på 1900kr och då finns det mycke roliga saker i den. Fast det ser ju klart bättre ut med original, så kör på den och en omvandlare du.
Då kommer dom med 99% säkerhet att koppla på högtalarna i hatthyllan och visset, det fungerar, men signalen blir bra mycket starkare och bättre om man tar från dörrhögtalarna.
Enligt mig så har du egentligen bara ett alternativ, ta signal från dörrhögtalarna (den enda signalen som är "fullregister"). Går att sno från kablarna innan dom går ut i dörrarna så det är inte jättesvårt, tar dock en stund första gången och är lite trångt.
Om du har ett steg som tar högnivå in så kan du bara dra kablarna till det, annars så lär du koppla in en hög till lågnivåomvandlare mellan för att få ut en lågnivåsignal. Om du ska göra det så kan jag rekommendera den här omvandlaren då den ger ut både lågnivå och remote.
Det du skrev om omvandlaren du rekommenderade, då behöver man alltså inte dra en remote kabel från stereon till steget? Den går med på högtalar kabeln, som dras ifrån högtalaren från framdörren? Bliv lite yrt kanske :b