4127
Sök

Stöldförsök... i garaget hjälp med kamera övervakning!!

Bilmekaniker
805 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Tjena, idag så utsattes mitt garage för "inbrottsförsök" porten är uppdragen i mitten detta hände mitt på ljusa dagen mellan 11-17:00 men förmodligen gick någonförbi och så stack dem, dock kom dem inte åt bilen denna gången.... med tanke på att mitt garage inte är inom syn från mitt fönster/hem kan jag inte övervaka det ligger ca 50m ifrån min lägenhet funderar på någon typ av kamera eller dylikt som jag kan ha i garaget som jag kan kolla på genom datorn eller så, något med hyffsad kvalite ( så att man kan känna igen ansikten) och som sparar klippen samt att man kan streama för hyffsad peng ? mvh

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
17 juli 2010
Tjena ! 

Eftersom jag jobbar med detta så hoppas jag kunna ge dig svar på dina frågor.

Det går att fixa så du kan kolla till ditt garage 24/7 via IP kameror. Det du behöver för att få bäst kvalitet är ett videokort och en IP kamera. Har du en hyffsat ny dator funkar det med videokort. är datorn gammal får du nog uppgradera till en ny. och sen montera i videokort. Sen med dom videokortet vi säljer till våra kunder följer ett program som heter geovision. som är rätt enkelt att handha.

Priser kan jag inte räkna på rak arm men räkna med iaf 4-5000 och du har du kanongrejjer ! du kan få det billigare också men då är det rätt så mycket sämre saker du får.

MVH

Alex 

EDIT: Glömde bort att du lär ha en internet anslutning i garaget också....
Senast redigerat av Alex_M (17 juli 2010)

8-)

Bilmekaniker
805 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Alex_M skrev:
Tjena ! 

Eftersom jag jobbar med detta så hoppas jag kunna ge dig svar på dina frågor.

Det går att fixa så du kan kolla till ditt garage 24/7 via IP kameror. Det du behöver för att få bäst kvalitet är ett videokort och en IP kamera. Har du en hyffsat ny dator funkar det med videokort. är datorn gammal får du nog uppgradera till en ny. och sen montera i videokort. Sen med dom videokortet vi säljer till våra kunder följer ett program som heter geovision. som är rätt enkelt att handha.

Priser kan jag inte räkna på rak arm men räkna med iaf 4-5000 och du har du kanongrejjer ! du kan få det billigare också men då är det rätt så mycket sämre saker du får.

MVH

Alex 

EDIT: Glömde bort att du lär ha en internet anslutning i garaget också....

tack för svaret, Min dator är ny eller ja rätt så.. inte dålig iallafall tongue Jag bor i bostadsrätt , köpeslägenhet men hyr garage av bostadsrätten garagen ligger liksom runt området med radhusen och det är ca 50m till garaget från mig, och har inte internet anslutning dit men kan man inte köpa typ ett comviq simkort och sen ha typ fri surf på det kostar inte så mycket , annars slutar med att jag köper minor och placerar i garaget-,-

3 235 Inlägg
17 juli 2010
Montera en fejkkamera välsynlig i garaget, plus en skylt på utsidan av porten "videoövervakning".

154 Inlägg
17 juli 2010
Skaffa larm med herrejössessiren?

På jobbet har vi ett antal sirener som tjuter på en bra bit över 100 decibel, tror dom ligger på dubbla wink

Det som behövs är enkelt, en magnetkontakt i porten som är kopplad antingen till en larmenhet som är ansluten till larmcentral. Alternativt kopplad direkt till en siren.

Kan rekommendera Securitas. Snabba på plats och väldigt professionella, är jäkligt nöjd med mitt larm därifrån.

Bilmekaniker
805 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
funderar på att ta av fronten på bilen och ha den i garaget så det ser ut som att bilen är där , sen applicera någon sorts bomb som lär spränga bort en bra bit av dem, kanske ska uttnyttja min kunskap för förstagången irl! jävla idioter det finns

572 Inlägg
17 juli 2010
Jag kan rekommendera dig denna sidan http://www.securitysweden.com

Där har du bra kameror som har bra kvalitet.  Plus du slipper koppla till datorn. Finns skärmar du kan koppla till eller till din tv så du har bevakning 24/7. Plus inspelning o hela kittet.. Kolla i webshopen. Håller på att sätta upp lite olika kameror med denna firman.. Själv tycker jag dessa e kanon. Ser ansiktet på dag som natt.
Senast redigerat av Dannz0 (17 juli 2010)

DZ Design På Facebook

.......
2 655 Inlägg
17 juli 2010
eller så gör du som en här i stan gjorde efter han fick inbrott, sätt in en babyvakt så hör du om nån är där. de gjorde killen här och sprang ner med ett järnrör och slog en av killarna i knävecke så han vek sej dubbel och nästan grinade för han trodde han skulle bli ihjälslagen (lokal känd tjuv/ligist) sen dess har då inte han fått fler inbrott tongue.

Sök