3357
Sök

Vad ska jag ha för däck vid dragrace? R-däck eller Slicks? Vart hittar jag det?

46 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Hejsan!
Har tröttnat på att bara slira omkring när man vill framåt, gäller alltså dragrace. Så frågan är ska man köpa ett par R-däck eller Slicks? Och vart hittar jag det?
Har hittat en del sidor för R-däck men jag vet att man aldrig kommer komma upp till rätt temp med sådana. Jag har bara kört med gatdäck tidigare så det är därför jag frågar folket om hur jag ska göra.

Skulle helst vilja ha ett par ballong slicks eller vad det heter tongue Men vet inte vart jag ska leta.

Tack på förhand // Sderberg

8 253 Inlägg
4 juli 2010
Slicks är ju det bästa om du ska köra dragrace. Visst går det med r-däck med, men slicks gjorda för ändamålet ger ett bättre resultat.

46 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Slicks är ju det bästa om du ska köra dragrace. Visst går det med r-däck med, men slicks gjorda för ändamålet ger ett bättre resultat.

Jo, absolut. Vet du vart man kan hitta sådana?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 juli 2010
Mickey T slicks är de bästa

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

46 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
http://www.skanstullsdack.se/slicks%20&%20r-d%C3%A4ck/slicks%20&%20r-d%C3%A4ck.asp bland andra om man söker lite.

Hittade också den länken. Du vet ingen annan så man kan jämföra priser etc.?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
4 juli 2010
Om cup-slicks duger till dig så kan du hitta billiga begagnade wink Bara höra med någon som kör carrera cup eller någon annan, för friska däck kasseras fort eftersom greppet försämras en aning när de har varit varma en gång..... Farsan sålde tyvärr sin cup bil i höstas så han omsätter inga slicks längre

198 Inlägg
5 juli 2010
ytterligare ett förslag:
http://www.proimp.se

1332 - Överjävlig

1 827 Inlägg
5 juli 2010
Bensinskallen skrev:
Om cup-slicks duger till dig så kan du hitta billiga begagnade wink Bara höra med någon som kör carrera cup eller någon annan, för friska däck kasseras fort eftersom greppet försämras en aning när de har varit varma en gång..... Farsan sålde tyvärr sin cup bil i höstas så han omsätter inga slicks längre

Det är en stor skillnad på dragracingslicks och banracingslicks...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

KHRacing
5 juli 2010
Eisenhut skrev:
Bensinskallen skrev:

Precis, banslicks funkar EJ till strippen tyvärr då de har styv däckssida.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
5 juli 2010
Mt och Mh slicks finns hos summit racing..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

P o r s c h e
1 700 Inlägg
5 juli 2010
KHRacing skrev:
Eisenhut skrev:
Bensinskallen skrev:

Precis, banslicks funkar EJ till strippen tyvärr då de har styv däckssida.

Vet men beror ju helt på hur pass seriöst det ska vara wink De greppar ju bättre än vanliga gatdäck i alla fall wink

46 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Vill tacka alla för intresset, har nu inköpt 2 st M&H Gatugodkända dragrace "slicks" bilder finns på min sida.
Det blev riktigt skillnad i grepp tongue nu är det bara mera mos i maskineriet som gäller big_smile

Sök