3982
Sök

Felkopplade högtalare i Audi A6 -98??

2 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Tjena.
Har kopplat in ett par MDS Fanatic 6.5" i min Audi A6 -98.
Har klippt bort det gamla delningsfiltret som sitter på originaldiskanten och använt mig av det som tillkom med paketet. Kopplat högtalaren till "woofer" och diskanten till "tweeter" på det nya delningsfiltret och kopplat delningsfiltret till originalkablarna för att underlätta arbetet.

Trots detta så slutar samtliga högtalare i bilen att spela, det enda som fungerar är baslådan. Det fungerade när jag kopplade ur alla sladdar och kopplade in de igen, men bara typ 30 min, sen bröts alla högtalarna (ja, även de där bak ^^) igen.
Är det någon som har en aning om vad det kan vara som är fel? Jag tror inte att det är något fel på kopplingen...

Jag har en universal stereo, Clarion. Den har ett par år på nacken men inget fel på den. 2-kanals steg till baslådan, inget steg till högtalarna.

Please help me smile Tack!

Grabbar med lem kör bilar med rem.
62 Inlägg
21 juli 2010
Någon kardel som har hoppat snett så det kortsluter och huvudenhetens interna steg bryter ljudet. Dock så går det fortfarande ljud ut i signalkabeln. Koppla bort en högtalare i taget och se vilken det är som bryter ljudet.

2 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
weldion skrev:
Någon kardel som har hoppat snett så det kortsluter och huvudenhetens interna steg bryter ljudet. Dock så går det fortfarande ljud ut i signalkabeln. Koppla bort en högtalare i taget och se vilken det är som bryter ljudet.

Tack!! Ska kolla i helgen! Much love big_smile

Sök