Obesiktningsbart. Saknar oljesprutet under kolvarna Vekare kolvar Klen växelåda i jämförelse Blir förmodligen dyrare i slutändan o konvertera (turbo kitt + sprut + mappning + arbete + koppling) Mindre bromsar (inte helt 100 men ganska säker)
Och när du är klar så har du endå en "sämre" bil än om du köpt en TT direkt.
Men bygg om du vill.. tror inte det lönar sig ekonomiskt.
drivlinan e där stor skillnad på lådan klarar såååå mycket mer i GTEn (6växlad)
hade lätt satsat på en TT direkt! en NA kostar runt 110k sen en TT ca 160k tänk så mycket du måste byta för NA ska palla 400hk turbo kit styrsystem koppling m.m!
hejsan nu är du ute och cyklar angående om priset på na en na supra kostar absolut inte 110tusen jag äger bara na supror så vet nog om en hel del om priser på dem MVH/Lee
Anledningen till att man vill konvertera är att man kanske har hittat en fin vänsterstyrd supra, dock tyvärr en NA. Då kanske det är värt att konvertera eller helt enkelt byta motor om det går att hitta utan att betala drömpris?
Anledningen till att man vill konvertera är att man kanske har hittat en fin vänsterstyrd supra, dock tyvärr en NA. Då kanske det är värt att konvertera eller helt enkelt byta motor om det går att hitta utan att betala drömpris?
Vänsterstyrda NA-supror är väldigt sällsynta och sen kommer det med största säkerhet gå +- noll om man konverterar, finns inget så mycket pengar att spara på att konvertera egentligen, förutom delarna som behövs så är det ju även en hel del kunskap som kommer användas om man ska genomföra det själv.
drivlinan e där stor skillnad på lådan klarar såååå mycket mer i GTEn (6växlad)
hade lätt satsat på en TT direkt! en NA kostar runt 110k sen en TT ca 160k tänk så mycket du måste byta för NA ska palla 400hk turbo kit styrsystem koppling m.m!
hejsan nu är du ute och cyklar angående om priset på na en na supra kostar absolut inte 110tusen jag äger bara na supror så vet nog om en hel del om priser på dem MVH/Lee
Lee vill inte verka petig men... Han skrev det för ett par år sedan så på den tiden var det nog så..
Killen kanske vill bygga? Ta då inte ifrån honom det nöjet med era spydiga kommentarer.
patrik89 skrev:
Anledningen till att man vill konvertera är att man kanske har hittat en fin vänsterstyrd supra, dock tyvärr en NA. Då kanske det är värt att konvertera eller helt enkelt byta motor om det går att hitta utan att betala drömpris?
Om man vill bygga lite själv, men vill ha den vänsterstyrd. Köp en TT (högerstyrd) och bygg om själv till vänsterstyrd, det är manligt!
Killen kanske vill bygga? Ta då inte ifrån honom det nöjet med era spydiga kommentarer.
patrik89 skrev:
Anledningen till att man vill konvertera är att man kanske har hittat en fin vänsterstyrd supra, dock tyvärr en NA. Då kanske det är värt att konvertera eller helt enkelt byta motor om det går att hitta utan att betala drömpris?
Om man vill bygga lite själv, men vill ha den vänsterstyrd. Köp en TT (högerstyrd) och bygg om själv till vänsterstyrd, det är manligt!
Tydligen ingen koll på va de kostar att konvertera en supra från höger till vänsterstyrt;) Är typ 500 delar som ska bytas o många av dom delarna är DYRA o svår att få tag på. Bla ska torpedvägg.framvagn,instrumentpanel,kabelhärva mm mm bytas.Biligast blir att köpa en vänsterstyrd eller en krockad vänsterstyrd som man kan ta delar från o konvertera den högerstyrda med.