2623
Sök

Hur länge håller drivknutarna?

49 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Mina drivknutar mår inte toppen, men låter heller inte då man kör rakt fram.
Hur länge kan ja köra på dom, och kan dom förstöra mer när dom är kass? Kan de bli dyrare om ja inte byter dom på stubben alltså?
Och var tycker besiktningen om knacket?

De är en Volvo 850 -96 om de spelar nån roll.

De som int Dödar Härdar.
VALKYRIAS.SE

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
23 juli 2010
så va det på min mazda fast den lät även illa när man körde rakt fram med belastning, och så körde jag från dec till juni, efter som att det va lång leverans tid från USA, jag skulle säkert kunnat kört ett halvår till, det är bara att ta det lungt när man vrider på hjulen och inte belasta drivknutarna för mycket
Senast redigerat av theBIGburner (23 juli 2010)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

31 Inlägg
24 juli 2010
Försiktigt med gasen när du svänger, var observant på om det blir värre.. Ju sämre de blir desto större risk för haveri, kan tänka mig att det i högre hastigheter kan börja vibrera och dumma sig om de glappar. Och börjar det vibrera så sliter det på andra detaljer. Lyssna också efter om det "bara" knackar, eller om det är ett gnisslande, nötande ljud. Isåfall, in med massa fett för att spara dem så länge som möjligt.

Jag skulle nog säga att det är läge att byta om du inte mest åker långsamt inne i stan... Det är ju trots allt utslitet :-) Körde nästan ett år med helslut knutar på en peugeot 309, skrotade den sedan då drivaxlarna var för dyra och jag inte hittade några begagnade..

Sök