3254
Sök

Dumpventil volvo s v70 2,4T aut

14 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Hejsan har ju som sagt en v70 2,4 T 2002 aut och undrar hur man kopplar in en dumventil på den ??
sedan så skulle jag villja koppla in oljetemp mätare men vet inte vart givaren ska in någonstans ??
någon som vet så är jag tacksam för svar ???

1 813 Inlägg
26 juli 2010
inte lönt att sätta dump på en automat.. kommer ändå inte dumpa mellan växlingarna.. då den inte släpper trycket som på en manuell låda..

Åk före du så väntar jag på dig där..!

14 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
ok på så vis .. men har hört andra som har och det pyser ur deras fast dom har aut?? men tack för svaret

Vw trimmare
2 995 Inlägg
26 juli 2010
Norrland84 skrev:
ok på så vis .. men har hört andra som har och det pyser ur deras fast dom har aut?? men tack för svaret

Spjället stängt = pys

dvs släpp gasen så pyser det..

3 860 Inlägg
26 juli 2010
Det betyder med andra ord att du måste pumpgasa för att det ska dumpa, lyfta foten från gasen när du ska växla.. lite onödigt på en automat va.. ? wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

8 248 Inlägg
26 juli 2010
spokenratt skrev:
Det betyder med andra ord att du måste pumpgasa för att det ska dumpa, lyfta foten från gasen när du ska växla.. lite onödigt på en automat va.. ? wink

Inte bara onödigt, det är ett väldigt effektivt sätt att ta död på en automatlåda i förtid + att adaptionen kan få lite konstiga ideer om ens körsätt.

14 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
ok låter ju som om man ska skicpa det med andra ord .. smile) någon av er som vet vart man kan sätta in oljetempgivaren någonstans utan att behöva borra i blocket .. ?? v70 02 vissa säger via olje filtret vissa inte någon sa leta upp oljetrycksgivaren och att man kan sätta den där ????

8 248 Inlägg
26 juli 2010
Via oljefilrtret är ingen höjdare. Vid oljetrycksgivaren funkar dock. Men man vill ju helst mäta i tråget och det går ju att byta ut oljepluggen mot en adapter med givaren i, men den monteringen blir ju lite opraktisk då den lämpligen bör sammanfalla med ett oljabyte.

14 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
där sa du nåt smile ska serva bilen om 2 månader och då ska ju oljan bytas med så passar ju bra att sätta dit en sån oljeplugg du vet inte vart man köper en ??

8 248 Inlägg
26 juli 2010
Finns lite här och var där dem säljer mätare, biltema har haft förr åtminståne. Du ska ha en för M18 * 1,5mm, kan i vissa fall behövas ytterligare en adapter mellan den och givaren.

14 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
ok tack så mycket ...

Sök