27 juli 2010
Trådstartare
Bilen gick perfekt när jag stannade, lät den gå på tomgång. Efter fem minuter heldöd, startmotorn snurrar fint. Misstänker soppapump, testar med startgas i luftfilterlådan, då går den på gasen, dör sen.
Frågor:
Finns det två soppapumpar även på 1998 års LTT? Enligt instruktionsboken är två olika säkringar kopplade till bensinpumpen, resp bensinpump i tanken. Bägge dessa säkringar har även fler funktioner, och boken gäller även fullturbon om jag minns rätt. Kröp under bilen en timme med polare, hittade bara bensinfiltret, inget med kablar på. Kan nån precisera var pumparna sitter och hur man kommer åt dem?
Vill minnas att jag hört att de här bara har en soppapump... Kanske helt fel...
Tycker nästan själv det verkar troligast att ett relä hängt sig. Det har hänt en gång förr att bilen inte startade. När jag då nött länge och flera ggr på startmotorn small den plötsligt igång som vanligt och gick perfekt, det var för typ 3 månader sen, har inte märkt nåt att den skulle gått taskigt sen.
Var sitter relät? Eller är det två relän till två pumpar?
Vilket skit, vi hade precis lastat husvangen o skulle dra på semester när det inte gick att starta.
Senast redigerat av JBL (27 juli 2010)