3095
Sök

Vad kostar det att montera på en dragkrok?

88 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
Jag är sugen på att montera en dragkrok på min V70N -00.
Vilka är de billigaste alternativen? Va tror ni slutnotan kostar med krok, el, montering och besiktning?

Handledare
1 481 Inlägg
2 augusti 2010
Dragkrok 1875:-
Kabelsats 688:-
Besiktning 380:-
Vägning 250:-

Monterar gör du själv om du inte har alla tummar mitt i handen.
Senast redigerat av saab_sonett (2 augusti 2010)

88 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Dragkrok 1875:-
Kabelsats 688:-
Besiktning 380:-
Vägning 250:-

Monterar gör du själv om du inte har alla tummar mitt i handen.

Vad är vägning för något?
Måste man montera bort något på bilen för att kunna montera den? Någon som har en guide på hur man gör?

273 Inlägg
2 augusti 2010
Du måste "besikta" bilen om du monterat dragkrok, kan tänka mig att det är vägning?

Handledare
1 481 Inlägg
2 augusti 2010
Bilen ska vägas med dragkrok eftersom den ökar i vikt. Bilprovningen brukar ha våg.
Det brukar följa med monteringsinstruktion. En Volvo är det i stort sett bara att skruva dit draget på. Det mesta är förberett.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
2 augusti 2010
saab_sonett skrev:
Bilen ska vägas med dragkrok eftersom den ökar i vikt. Bilprovningen brukar ha våg.
Det brukar följa med monteringsinstruktion. En Volvo är det i stort sett bara att skruva dit draget på. Det mesta är förberett.

Det behövs ingen vägning längre vid besiktning av dragkrok..

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Handledare
1 481 Inlägg
3 augusti 2010
Ingen vägning längre? Bra då slipper jag det när jag ska besikta V90:n
Jag lurade mig på Bilprovningens prislista, där står vägning med vid ändrad registrering. tex dragmontering.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 augusti 2010
kan man montera på en dragkrok som man kan ta av och sätta på när det behvös? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Handledare
1 481 Inlägg
3 augusti 2010
Memme skrev:
kan man montera på en dragkrok som man kan ta av och sätta på när det behvös? smile

Ja visst. om det finns sådan till din bil så.

1 062 Inlägg
3 augusti 2010
måste man inte ta in bilen till volvo , så dom kan koppla in datorn, och säga till bilen att man vill koppla på el uttag till drag?

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
3 augusti 2010
Du köper en dragkrok, smartast på volvo kanske så du får rätt sort. Då kommer du få på pris på en löstagbar och en stum monterad dragkrok. Sen kan du ta hem den, känner du då att du klarar ur allting, du kommer nämligen blir tvungen att kapa i bakkjolen och dra upp kablar i boxen vid bakljusen och sedan kasta i en säkring. Låter ganska lätt, men det är lite av en utmaning ibland.. Jag har bara monterat en krok i hela mitt liv. smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

303 Inlägg
3 augusti 2010
på volovo är det fördraget vem varför ska du väga för dom bes å reggar om den så den blir med drag

heter numera blyfot_racing här på garaget

303 Inlägg
3 augusti 2010
det är fördraget på saab med

heter numera blyfot_racing här på garaget

Sök