Har lite svårt i att tänka mig in i hur din bil reagerar när du säger att den blöddrar
går han dåligt o ryckigt/hackigt? dör den när du stannar vid t.ex korsningar? isf så är min gissning luftmassemätaren.
enklaste sättet att kolla det är om du har någon polare med en 1.8T så du kan provmontera hans/hennes luftmassemätare för det tar inte många minuter att skruva bort/montera den. skulle inte förvåna mig om det är samma LMM på Volkswagens 1.8T motorer också
Tändstiften är ju inte heller en dålig gissning, se till att du får rätt stift bara, det brukar stå i bilens manual har jag för mig? annars kan dom nog slå i register på närmsta bildelsbutik.
turbon vet jag inte om det låter troligt däremot (har ju inte hört eller kört din bil så jag kan ju inte utesluta det heller iofs)
wastegateklockan va kass på min A4a när jag köpte den men det visade sig inte i de symtomen du pratar om, hade istället problemet att turbon inte byggde upp något tryck så bilen va orkeslös, men det va inga missljud i den
hoppas jag bidrog med någon form av hjälp
och jag hoppas du löser problemet, aldrig kul när det jävlas =/
MVH Ugge