3404
Sök

Vad kan detta kosta att rikta? (skadad Passat 99')

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
3 augusti 2010
#21
East skrev:
Tänk er följande situation. Du har ett barn i baksätet, och blir påkörd i sidan. Då vill då jag fan inte ha nån spacklad skärmkant som inte har den stabilitet som fanns från början. Det finns ju inga "krockfria" zoner på bilen. Alla veck och bockningar i karossen är ju till för att stabilisera konstruktionen. Sabbar man dom har man sabbat krocksäkerheten. End of story.

kan sätta mina båda pungkulor på att den där bucklan inte kommer påverka ett enda skit
det låter som du tror att hela sidan är intrykt jag kan sparka in en sån där kant mer utan att beöhva sparka mer än 1gång

du får gärna motbevisa mig med någon riktig fakta att lite spackel skulle göra bilen livsfarlig
jag har endå hållt på med bilar från jag var 16bast varav 6år på en firma som sysslar med plåt reparationer och bilackering
har inte någon utbildning inom plåtslageri och exakta bil konstruktioner men så mycket vet jag att inte detta påverkar något

det finns dock ställe man kanske inte borde leka för mycket på en bil men ett hundben på en bil har aldrig varit bärande eller haft något med krocksäkerhet för isånt fall skulle bilprovningen slå ner på rosthål där

Kör fort så hinner inget hända...

3 259 Inlägg
3 augusti 2010
#22
East skrev:
Tänk er följande situation. Du har ett barn i baksätet, och blir påkörd i sidan. Då vill då jag fan inte ha nån spacklad skärmkant som inte har den stabilitet som fanns från början. Det finns ju inga "krockfria" zoner på bilen. Alla veck och bockningar i karossen är ju till för att stabilisera konstruktionen. Sabbar man dom har man sabbat krocksäkerheten. End of story.

lol

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976


Sök