3343
Sök

Vad kan detta kosta att rikta? (skadad Passat 99')

3 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
Hej! Fick så otroligt dåliga svar förut så testar igen!
Var på en plåtverkstad där dom sa att det var 10 timmars arbete och ville ha 7 lax exkl moms för jobbet (alltså inget lack eller sliparbete). Tycker jag låter helt efterblivet. Han påstod att man inte "kom åt" men det gör man väl jätteenkelt? Ni ser själva på bilden här.

Annars vet ni någon som utför sådana här jobb på privat nivå? Behöver inte ha ett ultimat jobb men man vill ju rätta till det knöggliga i hyfsad mån i alla fall. Bästa hälsningar!

http://data.fuskbugg.se/skalman01/------------------DSC00064.JPG

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------------------DSC00065.JPG

Det som har runnit på bilden är avfettning big_smile
Senast redigerat av Murkel (31 juli 2010)

16 197 Inlägg
31 juli 2010
plåtjobb e alltid kostsamt..   å just en sån där skada e lite knepig eftersom de e dubbelplåt å svårt att komma åt så 7000 e inget överpris.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

I got Dubs!
2 423 Inlägg
31 juli 2010
Det där är lättare att byta än att rikta.

6 558 Inlägg
31 juli 2010
e jue svårt att tipsa om nån smile  när du bor  någonstans i sverige hmm

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

3 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
RACERPUTTE: smile bor i mellansverige (är beredd att åka långt)
Senast redigerat av Murkel (31 juli 2010)

Musiker och Bilnörd
89 Inlägg
31 juli 2010
7000 var inget överpris. Det tar alla gånger 10 timmar att få ett vettigt resultat på det där. Hela hundbenet är ju knäckt + halva dörren. Tror inte du hittar nåt billigare på nån firma. Är om nån kan göra det svart då.
//Tobbe, Bilskadereparatör.

Det finns två saker i världen som luktar fisk - Det ena är fisk...
www.rebel-state.com

52 Inlägg
31 juli 2010
Om du kollar på min nuvarande s40 som en körde på (den gråa). På nybergs tog dom ut 25 tusen på kostnads kalkylen exklusive jobb. Men han som körde in i mig hans försäkringsbolag täckte de som tur va. Så de va nog inget överpris. Ta de på självrisk annars om du har helförsäkring.

Min skada bytte dom hela bakskärmen och fixade nya lister och lack
Senast redigerat av S40_POWER (31 juli 2010)

3 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
Oki tack för alla svar! Hittade en dörr i rätt färg (samma färg) till min bil för 1900:- så funderar på att köpa den och sedan försöka hitta någon privatperson som kan göra ett hyfsat jobb med bakskärmen om jag inte hittar en bakskärm (dock är ju bakskärmen som en kaross på passaterna) till en hyfsad summa i samma färg som bilen.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
31 juli 2010
Murkel skrev:
Oki tack för alla svar! Hittade en dörr i rätt färg (samma färg) till min bil för 1900:- så funderar på att köpa den och sedan försöka hitta någon privatperson som kan göra ett hyfsat jobb med bakskärmen om jag inte hittar en bakskärm (dock är ju bakskärmen som en kaross på passaterna) till en hyfsad summa i samma färg som bilen.

Spelar ingen roll om bakskärmen är blå eller rosa, den ska svetsas fast så det behövs ändå lackas.

136 Inlägg
31 juli 2010
Du har fått ett bra pris. Är mera jobb än man tror att fixa det.

52 Inlägg
1 augusti 2010
http://www.galwinbildelar.se kolla där. dom hade en skärmkant till min bil.

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
1 augusti 2010
skulle det vara min bil skulle jag bara spackla upp det kommer fungera minst lika bra som att slänga ut 7000kr på inget eftersom hälften av plåtnissarna endå bara fuskar med skiten
har sätt hur volvo gjort på min polares 98:ans 940 den har rullat 10K nu och vart krockad tidigare och rosten har kommit på samtliga dom ställen där dom repat och ena dörren sitter snett och rost mitt på en annan dörr väldigt duktiga på sånt är dom.eller?! smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 482 Inlägg
1 augusti 2010
Dedär är inte direkt busenkelt att fixa till. Ganska skarpa kanter som strular till det. Byta plåten är det mest ekonomiska i detdär fallet. Så en bakskärm ingår ju i det priset...

Hyffsat bra pris.

BLT Service
Theracords Music Label

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
1 augusti 2010
Sånt riktar dem väl ändå inte??? kapa bort och dit med en ny skärmkant/hela skärmen... spackel efter det, och sen nylackering av hela det området. Plus en ny dörr på det... 7k låter mycket för bara plåtjobbet tycker jag...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Musiker och Bilnörd
89 Inlägg
2 augusti 2010
Growe skrev:
skulle det vara min bil skulle jag bara spackla upp det kommer fungera minst lika bra som att slänga ut 7000kr på inget eftersom hälften av plåtnissarna endå bara fuskar med skiten
har sätt hur volvo gjort på min polares 98:ans 940 den har rullat 10K nu och vart krockad tidigare och rosten har kommit på samtliga dom ställen där dom repat och ena dörren sitter snett och rost mitt på en annan dörr väldigt duktiga på sånt är dom.eller?! smile

Krockzoner är inget du funderar över eller?

www.rebel-state.com

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 augusti 2010
East skrev:
Growe skrev:

Snacket om Krockzoner ska man ta med en nypa salt. Om du snackar med "experter" eller dem som kan ha ekonomisk fördel av att du lämnar in bilen. Så får du knappt ens måla om bilen för då är krockzonen skadad.

Givetvis vet jag vad krockzoner är och att man inte ska laborera med dem, samt att en krockad bil aldrig blir lika stark, men i detta fallet gäller det en lätt "bump" eller dylikt...

Nu gäller dessutom inte detta fallet en krockzon. Utan en skärmkant+dörr... så ja det verkar lite överkurs att betala någon snubbe 7k för att fixa skadan. Hade lackering ingått så hade det varit ett bra pris.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

3 259 Inlägg
3 augusti 2010
East skrev:
Growe skrev:

Sitter dom i skärmkanterna? big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Musiker och Bilnörd
89 Inlägg
3 augusti 2010
Tänk er följande situation. Du har ett barn i baksätet, och blir påkörd i sidan. Då vill då jag fan inte ha nån spacklad skärmkant som inte har den stabilitet som fanns från början. Det finns ju inga "krockfria" zoner på bilen. Alla veck och bockningar i karossen är ju till för att stabilisera konstruktionen. Sabbar man dom har man sabbat krocksäkerheten. End of story.

www.rebel-state.com

Gangstuh
122 Inlägg
3 augusti 2010
East skrev:
Tänk er följande situation. Du har ett barn i baksätet, och blir påkörd i sidan. Då vill då jag fan inte ha nån spacklad skärmkant som inte har den stabilitet som fanns från början. Det finns ju inga "krockfria" zoner på bilen. Alla veck och bockningar i karossen är ju till för att stabilisera konstruktionen. Sabbar man dom har man sabbat krocksäkerheten. End of story.

men nu e där ju många veck o snart kanske lite spackel som skyddar vecken wink Extra stabilitet wink

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
3 augusti 2010
East skrev:
Growe skrev:

haha skojar du eller?
krockzoner i en larvig liten buckla på en skärmkant?!

den lilla skillnaden i hållfasthet som sitter i den där lilla kanten kommer vara oförändrad så länge inte någon kommer ställa sig och kapa upp och byta halva skärmen

som bara kommer resultera i att det börjar rosta och det inte kommer synas någon skillnad och kanske t.o.m blir svagare när någon lägger en svetskarv rakt över skärmen

Kör fort så hinner inget hända...

Sök