3931
Sök

Genomgående rost

1 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
Hej!

Kan börja med att säga att jag inte är särskilt kunnig när det kommer till bilar. Jag är i alla fall på G att köpa en bil och var idag och kikade på en BMW 316i - 95. Allt var frid och fröjd förutom ett område ovanför framdäcket med genomgående rost. Man måste alltså byta hela den delen av "karossen" (eller vad det heter?) som jag förstår det rätt?

Och vad går det på ungefär tro?

http://i109.photobucket.com/albums/n68/cooree/DSC_4899.jpg

1 482 Inlägg
12 augusti 2010
Ny höger framskärm. En ny kostar ungefär runt 1000-1400kr. Sen lackering på det.

Säg 4-5 tusen. Om du nu inte lackar själv, blir dock inte lika bra.

BLT Service
Theracords Music Label

Bilmekaniker
805 Inlägg
12 augusti 2010
till en sån bil får du nog en hyffsat fin skärm för en 500 hundring med lite tur får du också svart.. så slipper du lackera annars går väl lackering på ca 1500 på framskärmen ovanstående har antingen blivit totalt lurad förr eller så har han lämnat in allt hos den dyraste han hittat

Pim_Pim
12 augusti 2010
AnesN skrev:
till en sån bil får du nog en hyffsat fin skärm för en 500 hundring med lite tur får du också svart.. så slipper du lackera annars går väl lackering på ca 1500 på framskärmen ovanstående har antingen blivit totalt lurad förr eller så har han lämnat in allt hos den dyraste han hittat

+1

235 Inlägg
12 augusti 2010
Bytte min framskärm när jag köpte min bil. Köpte en ny framskärm för lite under 1000kr och sen lackering 1000kr. Så fick ny och fin skärm för under 2000kr. Men räkna med runt 2500kr eller lite mer för allt. Fick nämligen min lackering väldigt billigt.

Testmontera framskärmen och se så den passar bra i skarvar och sånt innan du skickar den på lackering bara.

// Julle

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
12 augusti 2010
Gör allt själv, jag kunde inte ett skit om bilar innan jag började med min corsa, nu är den ny lackad o fin smile så börja med att kika på skroten.

Sök